پرده سینما

شمقدری: يكي از ضعف‌‌های ما كم بودن تعداد سالن‌هايمان است

پرده سینما









جواد شمقدری گفت: سینما هویزه مشهد در حال حاضر بهترین پردیس سینمایی ایران است که از استانداردهای روز دنیا هیچ چیزی کم ندارد و از بهترین شرایط نمایش بهره می ‌برد.جواد شمقدری

رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که 16 شهریور ماه با حضور وزیر ارشاد این پردیس سینمایی را افتتاح کرد، در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا، یکی از نیازهای جدی سینمای ایران را توسعه زیرساخت‌ها و به خصوص سالن‌سازی برشمرد و گفت: باید هم تعداد سالن‌ها افزایش پیدا کند و هم کیفیت سالن‌ها به شرایط استاندارد مطلوبی برسد تا مخاطب رغبت کند به سالن بیاید و فیلم ببیند.

وی افزود: متآسفانه یکی از ضعف‌های ما کم بودن تعداد سالن‌هایمان است و خیلی از سالن‌ها هم کیفیت مطلوبی ندارند بنابراین در برنامه‌مان بود اگر می‌خواهیم سالنی را بازسازی کنیم حتما شرط اش این باشد که اگر پولی هزینه می ‌کنیم، سالن‌هایی با استانداردهای کاملاً جهانی تحویل دهیم و دیگر این فرآیند فقط در حد راه‌اندازی سالن‌ها تمیز و شیک کردن آن‌ها نباشد.

شمقدری ادامه داد: گرچه در این فرآیند مجبور می ‌شویم تعداد کمتری سالن بازسازی کنیم اما مانند آن ضرب‌المثل خواهد بود که یک ده آباد به از صد شهر ویران است که این سیاست را از سال گذشته در پیش گرفتیم و برای شروع به سراغ سینما هویزه مشهد رفتیم.

رئیس سازمان سینمایی به جزئیات بازسازی این پردیس سینمایی که 95 درصد آن کاملاً ساخته شده است اشاره کرد و به ایسنا گفت: با توافقی  که با حوزه هنری داشتیم قرار شد بازسازی را کلاً موسسه سینما شهر بر عهده بگیرد و اگر حوزه هنری پولی را پرداخت نکرد سازمان سینمایی حداقل 6 سال بهره‌برداری را بر عهده بگیرد و امروز که این سالن مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا این لحظه حوزه هنری هیچ مبلغی را در بازسازی کمک نکرده و موسسه سینما شهر بالغ بر هفت میلیارد هزینه کرده است و تجهیزات بسیار خوبی را گذاشته است.

وی در توضیح مجموعه پردیس سینمایی هویزه گفت: این مجموعه دارای 5 سالن است که مجهز به نمایش دیجیتالی و آپارات 35 است و یکی از سالن‌های آن امکان نمایش فیلم سه بعدی را دارد و سالن اصلی آن بزرگترین سالن کشور با بزرگترین پرده سینمایی ایران به حساب می‌آید که با آخرین فناوری ‌های روز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شمقدری با تآکید بر این که نیاز داریم در هر مرکز استان یک چنین ظرفیتی ایجاد شود اظهار کرد: بعضی از استان‌ها این شرایط را دارند و بعضی از استان‌ها اصلاً شرایط مناسبی ندارند و به هر حال ما شروع کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم این فرآیند را ادامه دهیم. در همین راستا اعلام کرده‌ایم آمادگی داریم سالن‌های موجود در کشور را حتی اگر صاحبان آن‌ها چه دولتی و خصوصی نمی‌توانند مشارکت کنند بازسازی کنیم و در قبال آن از سالن با تفاهم‌نامه مشخصی بهره‌برداری کنیم.

وی به تفاهم‌نامه منعقد شده برای بهره‌برداری از سینما هویزه با حوزه هنری اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه بازسازی و بهره‌برداری از این پردیس سینمایی کاملا حقوقی بسته شده و اجرا می‌شود و از روز گذشته نیز فعالیت این پردیس سینمایی با اکران پنج فیلم آغاز شد. از امروز نیز به مناسبت سالگرد شهید کاوه فیلم «شور شیرین» هم به مجموع فیلم‌های به نمایش درآمده در این سینما اضافه می‌شود.

به گفته‌ی این مسوول سینمایی، همچنین پیش‌بینی‌های برای عضویت افراد در این سینما شده تا با گرفتن کارت عضویت صندلی مشخصی داشته باشند و با تخفیف بتوانند بلیت دریافت کنند.

شمقدری همچنین در پایان از افتتاح مجموعه سینمایی دیگری در سنندج خبر داد و گفت: آن هم یکی از پردیس‌های بسیار خوب ما خواهد شد که به صورت کاملا اساسی بازسازی شده و به زودی به چرخه سینماهای کشور افزوده خواهد شد که در این مورد حوزه هنری و استانداری سهم خودشان را از این بازسازی داده‌اند و خودشان نیز بهره‌برداری خواهند کرد.


 تاريخ ارسال: 1391/6/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.