پرده سینما

برنامه های همزمانی جشنواره دفاع مقدس از اول مهر در مناطق مرزی آغاز می شود

پرده سینما









پوستر دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومتعلیرضا عاقل زاده مدیر امور استان های جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از آغاز برنامه های همزمانی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس از اول مهر در 64 منطقه مرزی کشور خبر داد.

 

بنا به گزارش سایت پرده سینما و اعلام روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت وی با بیان اینکه همیشه مناطق محروم در این گونه رویدادهای فرهنگی، مغفول واقع می شدند افزود: اگر بتوانیم این جشنواره را با مشارکت و دیدگاههای مردم مناطق مرزی و محروم همسو کنیم علاوه بر قدردانی از آنها ، خواهیم توانست فیلمسازان را نیز به جهت خلق ایده های جدید با این مناطق آشنا سازیم.

وی ادامه داد: متاسفانه، همواره مردم مناطق مرزنشین بویژه بخش های محروم آن از اتفاقات فرهنگی کشور محروم بوده اند، به همین منظور امسال شورای سیاست گذاری و آقای خزاعی دبیر محترم این رویداد سینمایی تصمیم گرفتند به منظور تمرکززدایی از پایتخت و گسترش جشنواره در مناطق مختلف، تمامی شهرهای مرزی در استان های مختلف کشور تحت پوشش قرار گیرند.

به گفته وی، با پیگیری های به عمل آمده 64 منطقه مرزی کشور برای میزبانی همزمانی جشنواره آماده می شوند.

وی با بیان این که  متاسفانه بسیاری از مردم محروم کشور با سینما آشنا نیستند و برگزاری برخی از بخش های جشنواره فیلم مقاومت دراین مناطق می تواند آن ها را با مقوله سینما و فیلم آشنا سازد، خاطر نشان ساخت: اگر ما بتوانیم نوجوانان و جوانان مناطق محروم و مرزی کشور را با مقوله سینما و هنر آشنا کنیم بی شک در آینده شاهد بروز استعدادهای جدیدی در این حوزه خواهیم بود.  همیشه مناطق محروم در این گونه رویدادهای فرهنگی، مغفول واقع شدند.

مدیر امور استان های جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با اشاره به این که شهرهای مرزی به مدت سه تا هفت روز از برنامه های جشنواره استفاده خواهند کرد افزود: در این دوره از جشنواره قرار بر این است تا با مشارکت دادن مناطق محروم مرزی، تعدادی از فیلم های جشنواره برای این مناطق ، طی ۳ سانس در هر روز و به مدت ۳ الی ۷ روز نمایش داده شود.

وی با اشاره به فقدان سالن های سینما در بسیاری از این مناطق عنوان کرد: به دلیل این که در مناطق محروم سینما وجود ندارد ما مجبور هستیم فیلم های سینمایی جشنواره را به شیوه ویدئو پروجکشن در آمفی تاترها، اماکن ورزشی و حتی در پارک های این مناطق به نمایش عمومی بگذاریم تا اهالی این منطقه نیز بتوانند از برنامه های جشنواره استفاده کنند.

وی یادآور شد: اگر بتوانیم این جشنواره را با مشارکت و دیدگاههای مردم مناطق مرزی و محروم همسو کنیم علاوه بر قدردانی از آنها ، خواهیم توانست فیلمسازان را نیز به جهت خلق ایده های جدید با این مناطق آشنا سازیم.

عاقل زاده با بیان اینکه ما فقط مخاطب را در مرکزیت کشور و مراکز استان ها جستجو می کنیم در حالی که با توسعه سینما در شهرستان ها و مناطق محروم خواهیم توانست طیف عظیمی از مخاطبین جدید سینما را جذب این حوزه نمائیم اضافه کرد: درحال حاضر، مخاطبین سینما در مناطق محروم بسیار زیادند که نباید از آنها غافل شد لذا می توانیم با بردن جشنواره به نقاط محروم و مرزی کشور علاوه بر اینکه توجه مسئولین و سینماگران را به این مناطق جلب می کنیم، مطالبات مردمی این مناطق را در جهت توسعه ساخت سالنهای سینمایی نیز محقق سازیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر نمایش برخی از فیلم های جشنواره فیلم مقاومت در 64 منطقه مرزی کشور، امسال نیز همزمان با برگزاری جشنواره در استان کرمان، در مراکز چندین استان هم این جشنواره برگزار خواهد شد. این در حالی است که علاوه بر برگزاری جشنواره در سطح ملی 9 کشور نیز، میزبان جشنواره بین المللی فیلم مقاومت خواهند بود.


 تاريخ ارسال: 1391/6/20
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.