پرده سینما

اکران فیلم آیینه های روبرو از قم آغاز می شود

پرده سینما









نمایی از فیلم آیینه های روبروآيينه‌های روبرو که قرار است سرانجام از 3 آبان ماه در چند سینمای آزاد در شهر تهران اکران خود را آغاز کند، بنا به تصمیم تهیه‌کننده آن، طی هفته آینده و پیش از نمایش در تهران در شهر قم (سینما ونوس) به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش ایسنا گفته مي‌شود، این اولین‌باری ا‌ست که فیلمی اکران خود را از شهر قم آغاز می‌کند.

فرشته طائرپور تهیه‌کننده آینه‌های روبرو درباره این تصمیم چنین توضیح داده است: «ادعا دارم که آینه‌های روبرو یکی از مذهبی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است و کنجکاو هستم که ببینم در شرایط کنونی که شاهد بیشترین فاصله بین اقشار مذهبی و سینمای ایران هستیم ، شهر قم بعنوان مذهبی‌ترین شهر ایران، چه پاسخی به این حرکت و این فیلم می‌دهد»

وي تصريح كرد: «پیشاپیش از کلیه مومنینی که در شرایط فعلی نسبت به سینمای ایران اساساً نظری منفی دارند، درخواست می‌کنم که پیش از اعلام هرگونه تحلیل یا قضاوت، شخصاً به تماشای این فیلم بنشینند و خدای ناکرده بر اساس نقل قول دیگران، موضعی نگیرند که آنها را مدیون کسانی کند که جهت بقای جریان فیلم‌های غیر مبتذل، از عمر و آبرو و سرمایه خود، هزینه کرده‌اند

تهيه‌كننده آيينه‌هاي روبرو همچنين با اعلام آمادگی برای حضور در هرگونه جلسه پرسش و پاسخی که در حاشیه نمایش آینه‌های روبرو ممکن‌ است در شهر قم برگزار شود، امیدوارم استقبال مردم قم از این فیلم، فصلی تازه از ارتباط خانواده‌های دغدغه‌مند با سینمای اجتماعی ایران را بگشاید.

طائرپور در پايان گفت: آینه‌های روبرو تاکنون در 36 فستیوال جهانی مورد استقبال داوران و تماشاگران قرار گرفته و جوایز قابل اعتنایی را به خود اختصاص داده است و برای من بسیار مهم است که بدانم در ایجاد ارتباط با قشر سنتی و مذهبی جامعه خودم چقدر قابلیت دارد.

نمایی از فیلم آیینه های روبروآینه‌های روبرو اولین کار بلند نگار آذربایجانی است که توانست در جشنواره‌های فجر سال 89، جشن منتقدان سینمای ایران سال 90، جشنواره شهر سال 90 و جشن خانه سینما سال 90 ، توجه داوران بین الملل و بخش مسابقه سینمای ایران را به خود جلب کند. این فیلم پس از نامزدی برای 16جایزه از جشنواره‌های مذکور، جوایز مربوط به بهترین فیلم ، بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی اول، بهترین فیلم اول ، بهترین بازیگر نقش اصلی و تهیه کنندگی استاندارد را نصیب خود ساخت.

آینه‌های روبرو در جشنواره‌های نشنال جئوگرافی، مونترال، سیراکیوز، نیویورک، واشنگتن، میامی، سائوپولو، اوکراین، بوستون، سیاتل، ایرلند، کرالا، آسیا پاسیفیک، تورنتو، لس آنجلس، فیلادلفیا، هامبورگ، سانفرانسیسکو و حدود بیست فستیوال دیگر حضوری موفق داشته و شش جایزه اصلی این فستیوال‌ها را کسب کرده است.

آینه‌های روبرو قصه آشنایی دو زن جوان از موقعیت‌های کاملا متضاد اجتماعی است که هر کدام با انگیزه‌ای متفاوت به جاده قدم گذاشته‌اند.

این فیلم اولین فیلم بلند داستانی در سینمای ایران است که یکی از شخصیت‌های محوری آن، دختری دوجنسیتی، با هنرمندی شایسته ایرانی، بازیگر فیلم به نمایش در نیامده آفساید است . شایسته ایرانی ضمن نامزدی یرای جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره‌های فجر، انجمن منتقدان سینما و آکادمی خانه سینما، در جشنواره آسیا پاسیفیک (استرالیا) و سیراکیوز نیویورک نیز نامزد دریافت جایزه بازیگری شد و توانست جایزه بهترین بازیگر فستیوال سیراکیوز را به دست آورد.

شخصیت دیگر فیلم، زنی جوان، مذهبی و سنتی است که با تجربه‌ای محدود، به ماجراهایی ناخواسته کشیده می‌شود؛ غزل شاکری  که در کودکی نقش اصلی فیلم گلنار را بازی کرده بود، بخاطر بازی در این نقش، یکی از جوایز بازیگری نقش اصلی را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است.


 تاريخ ارسال: 1391/6/24
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>tina-p:

in film yeki az shahkarhaye cinemaye yran mahsob mishavad... be didan ayenehaye robero beshetebid ke be noei haghighi tarin va dadnak tarin film tarikh cinemaye iran ast bazi shayeste irani aziz dar in film faramosh nashodani ast va hame chiz ali ast tabrik be khanom teerpour va negar azarbayejani aziz

0+0-

شنبه 25 شهريور 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.