پرده سینما

نامزدهای سینمای ایتالیا برای اسکار 2013 معرفی شدند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برادران تاویانی هنگام دریافت جایزه خرس طلای برلینفهرست 10 فیلم که شانس معرفی به آکادمی اسکار به عنوان نماینده‌ سینمای ایتالیا را دارند اعلام شد.

 

به گزارش ایسنا انجمن صوتی و بصری ایتالیا فهرست 10 فیلم را به عنوان نامزدهای معرفی به بخش غیرانگلیسی جوایز اسکار 2013 منتشر کرد که در این میان فیلم سزار باید بمیرد ساخته برادران تاویانی برنده خرس طلای برلین از شاخص‌ترین فیلم‌ها محسوب می‌شود.

این فیلم که در اسکار سینمای ایتالیا موفق به کسب پنج جایزه‌ شد، اثری مستند و داستانی و اقتباسی مدرن از تراژدی بزرگ شکسپیر ژولیوس سزار است. سزار باید بمیرد تماماً در زندان فیلمبرداری شده و بازیگران آن، زندانیان عادی با جرایم سنگین از مواد مخدر تا قتل و محکومیت‌هایی از 14 سال تا حبس ابد داشتند.

فیلم به طریق سیاه و سفید فیلمبرداری شده و داستان آن درباره‌ی اجرای یک نمایشنامه است. این فیلم مستندگونه تمرین و اجرای زندانیان یک زندان در ایتالیا را که می‌خواهند اثری از شکسپیر را در تالار زندان به روی صحنه ببرند نشان می‌دهد.

به گزارش اسکرین دیلی، فیلم زیبای خفته یکی از نامزدهای دریافت شیر طلای ونیز و کمدی ساخته‌ی کارلو وردون کمدین معروف ایتالیایی از دیگر فیلم‌های مطرح این فهرست به شمار می‌آیند.

از میان این فهرست یک فیلم روز 26 سپتامبر به عنوان نماینده کشور ایتالیا به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار معرفی خواهد شد تا برای حضور در میان پنج فیلم نهایی راه یافته به بخش فیلم‌های غیرانگلیسی با فیلم‌های سایر کشورها رقابت کند.

ایتالیا با 13 جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی اسکار پرافتخارترین سینمای جهان از این حیث است، با این وجود سینمای ایتالیا از سال 1999 که با فیلم زندگی زیباست از روبرتو بنینی برنده این جایزه شد هنوز نتوانسته این افتخار را تکرار کند.

در این فهرست فیلم‌های سزار باید بمیرد به کارگردانی برادران تاویانی، فیلم واقعیت ساخته ماتئو گارونه  برنده‌ جایزه هیئت داوران جشنواره کن  زیبای خفته ساخته مارکو بالوچیو از اصلی‌ترین و پرامیدترین نامزدهای حضور در اسکار 2013 هستند.

از دیگر فیلم‌های ایتالیایی می‌توان به حضور باشکوه ساخته فرزان ازپتاک، فیلم قلب بزرگ دختران ساخته پاپی آواتی، خون را پاک نکن به کارگردانی دنیل ویکاری، پسر اینجا بود نامزد دریافت شیر طلای ونیز ساخته دنیل سیپری، فیلم عمل متوازن ساخته ایوانو دی قئو و فیلم آموزش جنایی از گایدو لامباردی نام برد.


 تاريخ ارسال: 1391/6/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.