پرده سینما

هاشم میرزاخانی به جشنواره فیلم کوتاه تهران پیام داد

پرده سینما







 

 

 

هاشم میرزا خانیبه گزارش ایسنا، هاشم میرزاخانی دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران در آستانه برگزاری این جشنواره طی پیامی اعلام کرد: اگر بخواهیم سینمای ما در بستر فرهنگ ملی و دینی ریشه بدواند و رویش بنیادی و اصیل داشته باشد، بی‌تردید باید فیلم کوتاه را بیش از پیش جدی بگیریم.

متن کامل پیام میرزاخانی به شرح ذیل است:

به نام خداوند هنر آفرین

حرف تازه‌ای نیست اگر بگویم سینما در میان هنرهای هفتگانه، هنوز جوان‌ترین است. گرچه بیش از یک قرن از تولدش می‌گذرد، اما همچنان پرشور و شاداب در قلمرو فرهنگ جهان گام برمی‌دارد و حرف آخر را می‌زند.

سینما با فیلم کوتاه آغاز شده است. این شیوه دیرپای فیلمسازی همواره با سرشت تجربی خود، پشتوانه دوام و بقا و زمینه ساز دگرگونی و نوآوری در سینمای حرفه‌ای قلمداد می شود. اگر بخواهیم سینمای ما در بستر فرهنگ ملی و دینی ریشه بدواند و رویش بنیادی و اصیل داشته باشد، بی‌تردید باید فیلم کوتاه را بیش از پیش جدی بگیریم.

فیلم کوتاه یعنی سینمای جوان، یعنی نگرش نو، اندیشه نو، یعنی طراوت، تازگی، پویایی و دمیدن روح جوانی در کالبد سینمای حرفه‌ای.

جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران سالیانی است با چنین انگیزه‌ای برگزار می‌شود و قدم در سی سالگی می‌گذارد. می‌خواهد و می‌کوشد راه‌گشای نسل جوان باشد، سخن تازه بگوید و چهره حقیقی سینما را بنمایاند. چهره‌ای که در وانفسای زرق و برق فریبنده سینمای سوداگر پنهان مانده است.

لازم می‌دانم ضمن تبریک به تمامی عزیزان حاضر در بخش مسابقه جشنواره و سایر بخشهای طراحی شده در این دوره و عرض خیرمقدم به تک تک فیلمسازان و میهمان از تلاش همکاران در برپایی این ضیافت فرهنگی و هنری تشکر و قدردانی نمایم.


 تاريخ ارسال: 1391/7/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.