پرده سینما

«هیچکاک» دعوا به راه انداخت!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

تهیه‌کنندگان درام مستقل و شرح‌حال‌گونه هیچکاک نارضایتی خود را از عوامل تولید درام مستقل و شرح‌حال‌گونه گریس موناکویی اعلام کردند.

این نارضایتی در ارتباط با بازیگری است که در گریس موناکویی در نقش استاد دلهره سینما آلفرد هیچکاک بازی می‌کند.

به گزارش فارس نقش آلفرد هیچکاک را در گریس موناکویی (که درباره گریس کلی بازیگر هالیوودی و ازدواج او با شاهزاده موناکو است) راجر اشتون گریفیث به عهده دارد. این بازیگر انگلیسی کانادایی‌تبار تا به حال در بیش از هفتاد فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی بازی داشته ولی از شهرت زیادی برخوردار نیست.

شرکت مستقل فیلم‌سازی فوکس سرچلایت که تهیه‌کننده هیچکاک است، می‌گوید سازندگان گریس موناکویی نباید نقش آلفرد هیچکاک را به بازیگر غیر مطرحی مثل گریفیث می‌دادند. به گفته‌ آن‌ها، انجام این کار به فیلم آن‌ها هم لطمه می‌زند. در فیلم هیچکاک نقش استاد دلهره سینما را آنتونی هاپکینز به عهده دارد.

شرکت فوکس سرچلایت عقیده دارد یک هیچکاک غریب در گریس موناکویی، هیچکاک معروف فیلم آن‌‌ها را هم تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد و یک بار منفی خلق می‌کند، اما تهیه‌کنندگان گریس موناکویی با تأکید بر انتخاب درست خود می‌گویند در فیلم آن‌ها، هیچکاک یک کاراکتر فرعی است و دلیلی برای سپردن نقش او به یک بازیگر مشهور وجود ندارد. آن‌ها می‌گویند شخصیت اصلی فیلم آن‌ها گریس کلی است که نقش او را بازیگر سرشناسی مثل نیکول کیدمن به عهده دارد. در قصه این فیلم، آلفرد هیچکاک فقط در یک سکانس حضور دارد و نقش او در این قصه از اهمیت زیادی برخوردار نیست.

آلفرد هیچکاک در سه فیلم سینمایی خود ام را م به نشانه مرگ بگیر، پنجره عقبی و دستگیری یک دزد، از گریس کلی به عنوان بازیگر اصلی زن استفاده کرد.

گریس کلی در فاصله سال‌های 1950 تا 1956 به کار بازیگری پرداخت و در کنار تعدادی مجموعه تلویزیونی، در حدود 10 فیلم سینمایی ظاهر شد.


 تاريخ ارسال: 1391/8/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.