پرده سینما

هند تا کنون مجوز فیلمبرداری محمد (ص) به کارگردانی مجید مجیدی را صادر نکرده است

پرده سینما







 

 

 

مجید مجیدی در حالی قصد دارد صحنه‌هایی از فیلم جدیدش محمد(ص) را در هند مقابل دوربین ببرد که هنوز مجوز رسمی این کار را دریافت نکرده است.

نمایی از فیلم محمد (ص) به کارگردانی مجید مجیدیبه گزارش ایسنا کارگردان فیلم‌های تحسین‌شده‌ بچه‌های آسمان و آواز گنجشک‌ها خواستار دریافت مجوز از دولت هند شده تا صحنه‌هایی از فیلم جدیدش را که بر اساس زندگی پیامبر اسلام(ص) است، در این کشور مقابل دوربین ببرد.

اما روزنامه هندی تایمز آو ایندیا امروز (سه‌شنبه) در گزارشی اعلام کرد، با توجه به حساسیت موضوع، هنوز مشخص نیست دولت هند با این درخواست موافقت کند.

یک مقام آگاه در وزارت اطلاع‌رسانی و رسانه‌های هند در این‌باره اظهار کرد: درخواست مجید مجیدی برای ساخت فیلم مربوط به سکانس‌های جنگی فیلم است که ماه گذشته از طریق یک موسسه تولید فیلم در بمبئی ارائه شد. درخواست اخذ مجوز برای فیلمبرداری در منطقه‌ی راجاستان در حومه‌ی رودخانه مانساگار در ایالت جیپور و همچنین مناطق حومه‌ی جوتپور مطرح شده است. این در حالی است که احتمالا مجوز فیلمبرداری این پروژه به آسانی صادر نخواهد شد.

وی افزود: موضوع این فیلم حساس است و ما می‌خواهیم از هرگونه اتفاق ناگوار جلوگیری کنیم. وزارت متبوع در حال بررسی تمامی جوانب است، اما ممکن است مجوز نهایی را صادر نکند. هرچند باید مذاکرات و مشاوره‌هایی با وزارت کشور و همچنین وزارت خارجه انجام شود و تنها در آن صورت خواهد بود که موافقت نهایی اعلام خواهد شد.

این مقام آگاه در ادامه گفت: هر فیلمی که مبنا و پایه مذهبی داشته باشد، دارای حساسیت است و ما باید اطمینان حاصل کنیم که حساسیت‌های مذهبی مورد اهانت قرار نمی‌گیرند. وزارت اطلاع‌رسانی و رسانه‌های هند برای ساخت این فیلم، خواستار ارائه موافقت نامه‌هایی از جانب دیگر کشورها خواهد شد.

در همین حال اودای کومار بارما، دبیر وزارت اطلاع‌رسانی و رسانه‌های هند در یادداشت رسمی اعلام کرد، مجید مجیدی درخواست رسمی خود برای ساخت فیلم در هند را ارائه کرده، اما هنوز زود است درباره‌ی مخالفت یا پذیرش این درخواست اظهارنظر شود.

به گفته وی، چندین وزارتخانه دیگر باید در این رابطه نظرات خود را اعلام کنند و موافقت با ارائه این مجوز بستگی به خواست دولت هند دارد.

روزنامه تایمز آو ایندیا در ادامه‌ی گزارش خود به اظهارات مجید مجیدی در وب‌سایت شخصی‌اش اشاره کرده که در بخشی از آن آمده است: «این فیلم متفاوت با آثاری است که در گذشته درباره زندگی حضرت محمد(ص) ساخته شده‌اند. ما چهار سال بر روی این فیلم کار کرده‌ایم. دنیا، اسلام را با ترور و ترس می‌شناسد، بنابراین من می‌خواستم فیلمی بسازم که چهره واقعی اسلام را نشان دهد. در این فیلم چهره پیامبر(ص) دیده نخواهد شد، اما ایشان به صورت فیزیکی در فیلم دیده می‌شوند.»

در حال حاضر تولید فیلم محمد(ص) به کارگردانی مجید مجیدی با پایان یافتن صحنه‌های مربوط به شهر مدینه، با فیلمبرداری صحنه‌های مربوط به غار حرا ادامه دارد.


 تاريخ ارسال: 1391/8/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.