پرده سینما

تارانتینو از دنیای سینما کناره گیری می کند

پرده سینما







 

 

 

کوئینتین تارانتینو سینماگر برنده اسکار اعتقاد دارد کارگردان‌ها وقتی پیر می‌شوند کارشان بهتر نمی‌شود و معمولا بدترین فیلم‌های آن‌ها چهار فیلم آخرشان است.

تارانتینوبه گزارش خبرآنلاین، جانگو آزاد شده تازه‌ترین ساخته کوئنتین تارانتینو 25 دسامبر (5 دی) اکران می‌شود.

 او در یک گفت‌وگو به پیدایش وسترن اسپاگتی جدید خود اشاره می‌کند و از دیدارهای اولیه خود با ویل اسمیت می‌گوید، کسی که اولین انتخاب او برای بازی در نقش اصلی جانگو آزاد شده بود. هرچند این اتفاق نیفتاد و نقش جانگو به جیمی فاکس رسید.

 تارانتینو می‌گوید: «در یک تعطیلات آخر هفته، زمانی که اسمیت در نیویورک در فیلم مردان سیاهپوش 3 بازی می‌کرد، چند ساعتی را با هم گذراندیم. او فیلمنامه را خواند و درباره‌اش صحبت کرد. به من خوش گذشت. او آدمی باهوش و باحال است. فکر کنم تا نیمه‌های کار بهانه‌ای داشتیم که مدتی با هم باشیم. من تازه فیلمنامه را تمام کرده بودم و خیلی خوب بود با کسی حرف می‌زدم که مواظب حرف زدنش نبود.»

 کارگردان دو فیلم بیل را بکش درباره واکنش اسمیت نسبت به فیلمنامه می‌گوید: «این مسئله‌ای خصوصی بین من و اوست، اما می‌توانم بگویم دلیل خودداری او از حضور در این فیلم، ترس از داستان آن نبود.»

 تارانتینو در ادامه از فاکس ستاره جانگو آزاد شده به عنوان یک کابوی یاد می‌کند و می‌گوید: «این نکته را فراموش کنید که او خودش اسب دارد و اینکه اسب او در فیلم اسب خودش است. جیمی خودش اهل تگزاس است. او درک می‌کند. وقتی با او صحبت کردم به خودم گفتم «اوه! اگر دهه 1960 بود و قرار بود بازیگران یک وسترن تلویزیونی را انتخاب کنم و اگر در آن سال‌ها سیاه‌پوستان می‌توانستند ستاره باشند، می‌توانستم جیمی را انتخاب کنم. و این چیزی بود که دنبالش بودم یک کلینت ایستوود.»

نویسنده و کارگردان لعنتی‌های بی‌آبرو در پاسخ به این سئوال که آیا کشتار در یک سالن سینما در کلورادو هنگام نمایش فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد، روی نگاه او در تجلیل از خشونت تاثیر نگذاشته، می‌گوید: «نه، برای اینکه آن آدم دیوانه بود. او آنجا رفت تا یک مشت آدم را بکشد، چون می‌دانست آنجا خیلی شلوغ است و کارش بازتاب خبری فراوان دارد. کار او شبیه کار کسی است که موقع نهار به مکدونالد می‌رود و به آدم‌ها شلیک می‌کند، چون می‌داند آن ساعت کلی آدم آنجاست.»

 تارانتینو که برای فیلم داستان عامه‌پسند برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن همین طور جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی شد، در ادامه گفت‌و‌گو به مسئله‌ای اشاره می‌کند.

 او که ماه مارس 50 ساله می‌شود، می‌گوید شاید وقتش رسیده بازنشسته شود. «چه کسی می‌داند قرار است چکار کنم؟ فقط نمی‌خواهم یک فیلمساز پیر باشم.»

 تارانتینو ادامه می‌دهد: «می‌خواهم در یک مقطع مشخص دست از کار بکشم. کارگردان‌ها وقتی پیر می‌شوند کارشان بهتر نمی‌شود. معمولا بدترین فیلم‌های آن‌ها چهار فیلم آخرشان است. من درمورد کارنامه فیلمسازی‌ام حساسیت دارم. یک فیلم بد می‌تواند به سه فیلم خوب من گند بزند. نمی‌خواهم یک کمدی بد و غیر قابل درک در کارنامه داشته باشم، فیلمی که آدم‌ها با دیدنش بگویند "او خدای من. هنوز فکر می‌کند 20 سال پیش است." پایان تاریخ مصرف کارگردان‌ها، قشنگ نیست.»

 لئوناردو دی کاپریو، کریستوف والتس، ساموئل ال. جکسن، جرالد مکرانی، دنیس کریستوفر، لورا کایوتی، ام. سی. گینی، دان جانسن، کری واشنگتن، آنتونی لاپاگلیا، آر زد آ، تام ووپات، جیمز رمار، جیمز روسو، تاد آلن و جونا هیل دیگر بازیگران جانگو آزاد شده هستند.

 داستان فیلم جدید تارانتینو در جنوب آمریکا دو سال پیش از آغاز جنگ داخلی روی می‌دهد. برده‌ای به نام جانگو برای نجات همسرش از دست یک برده‌دار سادیستی (دی کاپریو) با دکتر کینگ شولتس، جایزه‌بگیر آلمانی (والتس) همراه می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1391/8/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.