پرده سینما

تیم برتون، جین گلدمن را برای نگارش فیلمنامه «پینوکیو» انتخاب کرد

پرده سینما






 

 

 

تیم برتون با انتخاب جین گلدمن برای کار نگارش فیلم‌نامه نسخه جدید پینوکیو، پیش تولید تازه‌ترین ساخته سینمایی خود را شروع کرد.

تیم برتونبه گزارش فارس، جین گلدمن قبل از این فیلم‌نامه فیلم‌های موفقی مثل زن سیاه‌پوش و مردان ایکس: کلاس اول را نوشته است.‌

کمپانی برادران وارنر تهیه‌کننده نسخه جدید سینمایی و زنده قصه ‌کلاسیک پینوکیو است و رابرت داونی جونیور در آن بازی خواهد کرد. ‌انتخاب داونی جونیور برای ایفای یکی از دو نقش اصلی فیلم (یعنی پدر ژپتو) باعث تعجب و شگفتی تحلیل‌گران سینمایی شده است.

این تحلیل‌گران می‌پرسند آیا جانی دپ (بازیگر محبوب و همیشگی فیلم‌های تیم برتون) با این پروژه همکاری خواهد داشت یا خیر؟

تیم برتون در رابطه با انتخاب جین گلدمن‌گفته است: «او در کار خود وارد است و نیازی به بازنویسی فیلم‌نامه نخواهیم داشت.»

گلدمن فیلم‌نامه اقتباسی خود را بر اساس قصه معروف و قدیمی کالرو کولودی می‌نویسد و قرار است این فیلم‌نامه، حال و هوایی امروزی داشته باشد.‌قصه فیلم درباره یک عروسک چوبی به نام پینوکیو است که بر اساس آرزوی نجار پیری که او را ساخته، جان می‌گیرد و زنده می‌شود.‌اما پینوکیو بر اثر دوستی با گربه نره و روباه مکار دست به کارهای خلاف و ناشایست زیادی می‌زند و با هر دروغی که می‌گوید، بینی‌اش درازتر می‌شود.

قبل از جین گلدمن، قرار بود برایان فولر فیلم‌نامه نسخه جدید پینوکیو را بنویسد. ولی تهیه‌کنندگان فیلم و تیم برتن از طرحی که وی نوشت راضی نبودند.

هنوز زمانی برای شروع کار فیلم‌برداری پینوکیو جدید اعلام نشده است و رقم هزینه تولید آن هم مشخص نیست.‌اما مسئولان کمپانی برادران وارنر می‌گویند این فیلم، کم خرج‌تر از چند کار گران قیمت چند سال اخیر تیم برتون خواهد بود.‌

صنعت سینما قبل از این دو بار در سال‌های 1940 و 2002 ،دو نسخه پر سر و صدای سینمایی کارتونی و زنده از قصه پینوکیو داشته است.


 تاريخ ارسال: 1391/8/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.