پرده سینما

اصغر فرهادی برای حضور در بخش مسابقه جشنواره کن دورخیز می کند

پرده سینما







 

 

 

اصغرفرهادی در حال به پایان رساندن فیلمبرداری تازه ترین اثر خود به نام  گذشته  است. قسمت اعظم فیلم به زبان فرانسوی است و داستانش در پاریس و حومه آن می گذرد.

اصغر فرهادیداستان فیلم درباره ماجرای مثلث گونه ای میان یک زن فرانسوی با بازی (برنیس بژو) با شوهر سابق ایرانی اش (علی مصفا)ست که با مردی فرانسوی (طاهر رحیم) آشنا شده است.

به گزارش بانی فیلم، گذشته  که همزمان با فیلمبرداری در حال مونتاژ شدن توسط یک تدوین گرفرانسوی است قرار است تا اوائل ژانویه 2013 به پایان برسد ومونتاژ نهایی و صداگذاری آن شروع شود. از همکاران ایرانی اصغر فرهادی باید از محمود کلاری(مدیر فیلمبرداری)، دانا فرزانه پور(صدابردار)، مریم نراقی (دستیار)، آرش (مترجم و دستیاردوم کارگردان) ،علی مصفا (بازیگر نقش شوهر برنیس بژو) و بابک کریمی (یک رستوران دار) نام برد. تهیه کننده اصلی فیلم کمپانی فرانسوی ممنتوست که شریک های اروپائی و کانال های تلویزیونی نیز دارد . بودجه فیلم بیش از یازده میلیون یورو برآورده شده و بر اساس خبرهای دریافتی تهیه کننده این فیلم امتیاز پخش آن را به برخی ازکشورها نیز پیش فروش کرده است.

کمپانی ممنتو که مسئولیت پخش گذشته را در فرانسه برعهده دارد پیش بینی کرده است که در ماه مه 2013  همزمان با جشنواره کن آن را به شکل گسترده ای در فرانسه به نمایش عمومی درآورد.

انتظا رمی رود با توجه به استقبال فوق العاده ای که از فیلم جدایی نادر از سیمین در فرانسه شد و یک میلیون تماشاگر آن را دیدند، فیلم جدید اصغر فرهادی به بخش مسابقه جشنواره کن را یابد. برای نخستین بار خواهد بود که این فیلمساز شایسته ایران به جشنواره کن خواهد رفت.

از سوی دیگر فیلم جدید جعفر پناهی که به تازگی کارهای آن درحال اتمام است می تواند شانس رفتن به بخش مسابقه کن را داشته باشد. براساس شنیده ها این فیلم داستانی مستند در خارج از تهران فیلمبرداری شده و بازیگر نقش نخست آن یکی از کارگردانان مطرح سینمای ایران است.

گفته مي‌شود اين فيلم به غير از جشنواره كن به جشنواره برلين نيز پيشنهاد شده است، البته فيلم پناهي هنوز توسط هيات انتخاب ‌ فستيوال كن بازبيني نشده است .


 تاريخ ارسال: 1391/9/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.