پرده سینما

«عشق» بهترین فیلم خارجی جوایز انجمن منتقدین تورنتو شد

پرده سینما









فیلم عشق در ادامه کسب جوایز سینمای جهان، عنوان بهترین فیلم خارجی را از انجمن منتقدین فیلم تورنتو دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، انجمن منتقدین فیلم تورنتو فهرست بهترین‌های سینمای جهان در سال 2012 را درحالی اعلام کرد که فیلم عشق ساخته میشائیل هانکه به عنوان بهترین فیلم خارجی معرفی شد.

این فیلم ماه گذشته موفق به کسب جایزه بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر مرد و زن از آکادمی فیلم اروپا شد. عشق به عنوان نماینده‌ اتریش در بخش غیرانگلیسی جوایز اسکار 2013 حضور خواهد داشت و یکی از شانس‌های اصلی کسب این جایزه است. هانکه که پیش از این در سال 2009 با فیلم ربان سفید نخل طلای کن را به دست آورده بود، در فیلم جدیدش داستان درام دو زوج سالخورده که به طرز غم‌انگیزی دچار سرنوشت مرگ می‌شوند را به تصویر کشیده است.

انجمن منتقدین فیلم تورنتو فیلم استاد ساخته پائول توماس اندرسون را به عنوان بهترین فیلم سال معرفی کرد. اندرسون همچنین جایزه بهترین کارگردانی و فیلمنامه را دریافت کرد و فیلیپ سیمور هافمن نیز جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را به خود اختصاص داد.

استاد پس از درخشش در جشنواره فیلم ونیز هفته گذشته جایزه بهترین فیلم را از نگاه انجمن منتقدین فیلم نیویورک و لس‌آنجلس را نیز به دست آورده بود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم چارپایان حیات‌وحش جنوب ساخته «بن زیتلین» (برنده دوربین طلای کن) جایزه بهترین فیلم اول کارگردان را دریافت کرد.

مراسم اعطای جوایز انجمن منتقدین فیلم تورنتو روز هشتم ژانویه برگزار خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1391/9/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.