پرده سینما

بیانیه جمعی از صنوف سینمایی برای ادامه تحریم سینما آزادی

پرده سینما









جمعی از صنوف سینمایی برای ادامه تحریم سینما آزادی، بیانیه‌ای به این شرح خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر کردند.

«آقای وزیر

سینما آزادیدستور شما به شورای صنفی رسید. اینکه شما از کجا و چرا به این نقطه و نتیجه رسیده‌اید قطعاً به ما مربوط نیست والا توضیحی... توجیهی... امّا همانگونه که خود آگاهید دو بار و هر بار در مقطعی تعیین کننده آقایان مسئولین حوزه و... خدمت شما رسیدند و با دادن قول و وعید و حتی امضای تفاهم نامه سینما‌هایشان را از تحریم خارج کردند. اما همانطور که باز خود شما و کمی هم ما می‌دانیم هرگز پایبند قول و قرار خود نماندند که نماندند اما...

آقای وزیر

شما بهتر از هر کس می‌دانید که شورای صنفی فعلی مشروعیت خود را از چهار صنف بزرگ سینمایی می‌گیرد.

جامعه صنفی (2 عضو) انجمن سینماداران (3 عضو) کانون پخش (2 عضو) کانون کارگردانان (یک عضو که فعلأ در شورا نماینده ندارد) و یک نماینده ناظر از وزارت ارشاد.

بنابراین ملاحظه می‌فرمائید که اعضاء شورای صنفی بدون جلب نظر آحاد صنف مربوط خود نمی‌توانند تصمیمات مهم را اتخاذ کنند. لذا بدینوسیله نظر صنوف مختلف مثل اعضاء کانون پخش مثل اعضاء انجمن سینماداران مثل اعضاء جامعه صنفی.... به نظر شما می‌رسد که آورده‌اند.

1- از این تاریخ تا زمان برگشتن حوزه محترم هنری به قانون و تمکین از آن تا... انحلال دولت در دولت حوزه محترم هنری و تا..... آن زمان که حوزه هنری به دلخواه و قانون خودنوشته عمل کرده و فیلمهای ما را گزینشی اکران کند ما نیز هیچکدام از فیلم‌هایمان را در سینماهای حوزه چه در تهران و چه در شهرستان‌ها به اکران در نمی‌آوریم.

2- ما با هم، هم قسم می‌شویم چنانچه فیلمی چه از بخش خصوصی و چه از بخش دولتی در سینما‌ها و حوزه از جمله آزادی بدون رضایت شورای صنفی اکران شود ما آن فیلم را در سینما‌هایمان به اکران در نخواهیم آورد.

آقای وزیر

فیلم‌های ما چون بچه‌های ما هستند بچه‌هایی که به مراقبت شدید نیاز دارند. سینما به جانمان بستگی دارد سالن سینما و فیلم به مثابه آب و ماهی است ما به دریای سینمای آزادی نیازمندیم اما چه کنیم که آن سه مدیر اسبق و سابق خانه سینما با همکاری وردستانشان بعد از شکست در فتنه خانه سینما و... به تعطیلی کشاندن آن اکنون در حوزه هنری و در قالب اتاق فکر لانه کرده‌اند و بخاطر ساخت چند فیلم و.... فضا و آب دریای آزادی را مسموم کرده‌اند. ما بخاطر زنده ماندن فیلم‌هایمان به ناچار از آن دریای آزادی و... خود را محروم می‌سازیم دعا می‌کنیم خدا خود، رسوا کند آن مدیران اسبق را که سینما را مرکز تاخت و تاز اهداف محقرشان ساختند خدا رسوا کند کسانی را که سینمای نجیب، سر به زیر، مؤثر و جهانگشایی ما را به نانجیبی گردنکشی و بدتأثیری محکومش می‌کنند گواینکه رسوایشان هم کرده است سقوط تشت رسوایی، آغاز شده است چیزی نمانده است که در اصابت با زمین صدایش دنیا را بردارد.

کانون پخش، انجمن سینماداران، شورای صنفی نمایش»


 تاريخ ارسال: 1391/10/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.