پرده سینما

«من مادر هستم» در قزوین مجوز نمایش نگرفت

پرده سینما









شورای فرهنگ عمومی استان قزوین پس از برگزاری جلسات متعد برای آنچه مصالح عمومی می‌داند، با اکران فیلم من مادر هستم در قزوین مخالفت کردند.

نمایی از فیلم من مادر هستممدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص موضع گیری ارشاد در خصوصاکران فیلم من مادر هستم در این شهر گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گیری در خصوص اکران این فیلم را به شورای فرهنگ عمومی استانها واگذار کرده که در این خصوص جلسات متعدی برگزار شد و اعضا با در نظر گرفتن مصالح عمومی پس از دیدن فیلم با اکران آن در قزوین مخالفت کردند.

به گزارش ایلنا از قزوین، وی عصر دوشنبه در نشست خبری، با اشاره به برخی پیامک‌های گروه‌های غیررسمی و عدم رعایت مسائل اخلاقی در این زمینه بیان کرد: نمی توان جامعه را با اراده فردی و مجموعه های کوچک و نوظهور اداره کرد و با پیامک هایی که اذهان را دچار تشویش می کند تصمیم گرفت لذا مخالفت با اکران این فیلم بدون توجه به این پیامک ها و تنها با لحاظ کردن مصلحت های عمومی انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در خصوص نکات مثبت و منفی فیلم نیز گفت: شکست تفکر غربی، ساختار فیلم و نتیجه گیری از نقاط مثبت فیلم است، اما بیان بی پرده مسائل خانوادگی، به تصویر کشیدن بی محابای مسائل خانوادگی که ظواهر آن می تواند روی جوانان تاثیر منفی بگذارد از نقاط ضعف فیلم من مادر هستم تلقی می شود که اگر به خوبی به همه زوایای آن توجه شود می تواند از برخی مسائل جلوگیری کرده و فیلم تاثیرگذاری باشد.

شفیعی ها یادآورشد: باید تدبیری اندیشیده شود تا قبل از اکران، مشکلات هر فیلمی قبل از گرفتن مجوز بررسی و رفع شود تا در زمان اکران شاهد پراکندگی در تصمیم گیری و آسیب رسیدن به سینما و متضرر شده تهیه کنندگان نباشیم.


 تاريخ ارسال: 1391/10/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.