پرده سینما

20 عنوان فیلم سه بعدی در جشنواره فیلم فجر اکران می شود

پرده سینما









20 عنوان فیلم سه بعدی از آثار شاخص روز سینمای دنیا همزمان با سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سه سالن سینمایی در تهران اکران می شود.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجربه گزارش سایت پرده سینما و اعلام روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر محمدرضا عباسیان با اعلام این خبر افزود: نمایش فیلم های سه بعدی در جشنواره سی و یکم با توجه به استقبال مخاطبان از تجربه سال گذشته و اهتمام به تکنولوژی های جدید صنعت فیلمسازی در برنامه های جشنواره گنجانده شده است.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی کشور درچند ساله اخیر به دنبال اکران فیلم‌های سه بعدی در سینماهای کشور به صورت گسترده بود و خوشبختانه، برنامه ریزی برای این امکان با هدف بومی کردن این فناوری و امکان دسترسی سینماهای کل کشور به اکران فیلم های سه بعدی انجام شد تا این که بتوانیم در نهایت به تولید فیلم‌های سه بعدی دست پیدا کنیم.

دبیر جشنواره بین المللی فیم فجر با بیان اینکه باید به سمت تکنولوژی های جدید در سینما برویم و از ریسک کردن وحشت نداشته باشیم خاطر نشان ساخت: پیش بینی می کنیم فیلم های سه بعدی جشنواره با استقبال علاقمندان، فعالان سینمایی و منتقدان رو به رو گردد و با توجه به زمینه های موجود برغم هزینه‌های بالا در تهیه سیستم‌ها و تجهیزات لازم و عدم دسترسی به امکانات کافی در این زمینه ترجیح دادیم این برنامه را در نظر بگیریم.

به اعتقاد وی گسترش زمینه اکران فیلم های سه بعدی و انتخاب فیلم های سه بعدی شاخص روز دنیا در کنار اکران دیجیتیال فیلم های جشنواره منجر به شکل گیری جریانی می شود که مبالغه آمیز نخواهد بود اگر از آن به انقلاب در اکران تعبیر نماییم.

عباسیان گفت: عناوین فیلم های سه بعدی جشنواره فجر سی و یکم بزودی از طریق روابط عمومی جشنواره معرفی می شوند.

شایان ذکر است سال گذشته در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر پنج فیلم سه بعدی با عناوین: بچه های جاسوس 4 به کارگردانی رابرت رودریگز محصول 2011 از ایالات متحده آمریکا ، هوگو به کارگردانی مارتین اسکورسیزی محصول 2011 از ایالات متحده آمریکا ، حریم به کارگردانی آلیستر گریرسن و تهیه کنندگی جیمزکامرون هیولایی در پاریس به کارگردانی بیبوبرگرون محصول 20011 از کشور فرانسه  و شنل قرمزی علیه پلیدی به کارگردانی مایک دیسا در سالن ایوان شمس همزمان با جشنواره به نمایش در آمد.


 تاريخ ارسال: 1391/10/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.