پرده سینما

عباسیان: سینماهای تهران برای میزبانی جشنواره به امکانات دیجیتال مجهز می شوند

پرده سینما









محمدرضا عباسیان دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از مجهز شدن سالن های سینمایی میزبان جشنواره به امکانات دیجیتال خبر داد و افزود: کلیه سینماهای نمایش دهنده فیلم های جشنواره در تهران برای میزبانی جشنواره فجر به امکانات دیجیتال مجهز خواهند شد.

سی و یکمین جشنواره فیلم فجربه گزارش سایت پرده سینما وی با اعلام این خبر افزود: تجهیز سالن های سینما به امکانات پخش دیجیتال مزیت های گسترده ای دارد که قطعا، آغاز آن در جشنواره سی و یکم یک اقدام اساسی، ماندگار و پویایی خواهد بود که به نفع سینما، فیلم ها و فیلمسازان است.

به گفته وی، کیفیت پخش قوی، کیفیت رنگ و نور، نبود مشکلاتی از نوع نرسیدن کپی ها با سیستم دیجیتال منتفی می شود. سیستم پخش دیجیتال در اکثر کشورهای دنیا رایج است. سازمان سینمایی هم از مدتی پیش در صدد تجهیز کردن سالن‌های سینما به این سیستم بوده است.

دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر معتقد است به لحاظ کیفیت پخش سیستم دیجیتال بسیار قوی تر از سیستم آنالوگ است و رنگ و نور در این سیستم از کیفیت بیشتری برخوردارند. همچنین، به لحاظ هزینه هم به نفع سینما است، ضمن اینکه سیستم دیجیتال برای آثار سینمایی امنیت زیادی دارد این در حالی است که  فیلمسازان می‌توانند قبل از پخش کیفیت آثار خود را به لحاظ نور و رنگ بررسی کنند و نگرانی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: دیجیتالی کردن سیستم پخش در سینماهای کشور یک راهبرد جدی سازمان سینمایی بوده است و امیدواریم با سی و یکمین جشنواره فیلم فجر کلید این تحول به صورت اساسی و گسترده زده شود.


 تاريخ ارسال: 1391/10/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.