پرده سینما

فیلم «بازیگر الملک ایران جمشید مشایخی» ساخته می‌شود

پرده سینما









مستند سینمایی بازیگر الملک ایران جمشید مشایخی به روایت و هدایت علی رویین‌تن ساخته می‌شود.

جمشید مشایخیبه گزارش ایسنا علی روئین‌تن کارگردان سینمای ایران قصد دارد، مستندی با عنوان بازیگر الملک را بسازد.

مستند سینمایی بازیگر الملک به قلم و روایت و هدایت علی رویین‌تن، نور و نگاه علیرضا زرین‌دست محصول درنگ فرهنگی هنری آمین و همه اهالی وسیع سینمای ایران که می‌خواهند یکی از خوبانشان را بستایند، تولید می‌شود.

در یادداشتی از سوی دست‌اندرکاران این مستند با اشاره به بزرگداشت‌ این هنرمند در جشنواره‌ی فیلم فجر آمده است:

« البته خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد

فکر نمی‌کنیم کسی باشد در این سینمای وسیع ایران که مردم بیش از مشایخی بشناسندش و نام برندش، هر چند همیشه دیر رسیده بود، و بزرگداشت استاد جمشید مشایخی هم دیر برگزار شد اما چه خوب که شد و چه بزرگ می‌شود بزرگداشت بزرگ مردی که برکت وجودی‌اش در سفره و یاد و یادگار ایرانیان نقش بسته و بهترین خاطرات سینمایی‌اش را از مردمی می‌جوید که هم سلطان‌ بوده و هم رفته‌گر، هم کمال ملکشان بوده و هم خوش نویس‌شان و همه این هنرها را کسی بر دوش کشیده که هنرش اتمام تمام هنرها، یعنی بازیگری در تئاتر و سینما و تلویزیون است، بازیگر مُلک پر برکت سینمای ایران، جمشید مشایخی. ما هم برای این که کم نیاوریم و بگوییم هستیم، زیبایی‌ها را دوست داریم و سیره زیبا ستای امام صادق(‌ع) ‌را پاس می‌داریم تا زیبایی هنر مشایخی را پاس بدایم. فیلمی مستند خواهیم ساخت به اسم و قِران سلطان صاحبقران، «بازیگر الملک ایران جمشید مشایخی».

جمشید مشایخی یکی از ماندگارترین چهره‌های عرصه بازیگری متولد 6 آذر 1313 در تهران است و از سال 1336 با نمایش وظیفه پزشک فعالیت بازیگریش را آغاز کرد و با فیلم کوتاه جلد مار در سال 42 مقابل دوربین رفت و دو سال بعد با فیلم خشت و آینه وارد سینما شد.

این هنرمند تا به امروز ایفاگر نقش‌های ماندگاری بوده است که از جمله آنها می‌توان به فیلمهای گاو، قیصر، شازده احتجاب، سوته‌دلان، خانه عنکبوت، کمال‌الملک، گل‌های داودی، آوار، پدر بزرگ، طلسم، سرب، روز واقعه، خانه روی آب، یک بوس کوچولو، جرم و سیزده59 و مجموعه‌های هزاردستان، داستان های مولوی، سلطان صاحبقران، امام علی(ع)، پهلوانان نمی‌میرند و ستایش اشاره کرد.


 تاريخ ارسال: 1391/10/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.