پرده سینما

«عشق» برنده بزرگ جوایز انجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا شد

پرده سینما









انجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا برگزیدگان سال 2012 را با معرفی فیلم عشق به عنوان موفق به کسب جوایز برتر شد.

 

نمایی از فیلم عشقبه گزارش ایسنا برگزیدگان چهل‌وهفتمین دوره جوایز سالانه انجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا در حالی روز شنبه معرفی شدند که برنده نخل طلای کن به عنوان بهترین فیلم سال معرفی شد.

فیلم عشق همچنین جایزه بهرتین کارگردانی را برای میشائیل هانکه و جایزه بهرتین بازیگر زن را برای امانوئل ریوا به همراه آورد. فیلم عشق نماینده سینمای اتریش در هشتاد‌وپنجمین دوره جوایز اسکار است.

دانیل دی لوییس برای ایفای نقش آبراهام لینکلن موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد از انجمن ملی منتقدین فیلم شد و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل نیز به ماتئو مک کانای برای فیلم مجیک مایک و آمیی آدامز برای ایفای نقش در فیلم استاد رسید.

انجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا شامل 60 عضور دائمی از برجسته‌ترین منتقدین فیلم آمریکا است که با انتخاب خود فیلم‌های استاد و سی دقیقه بامداد را پس از فیلم عشق به عنوان دومین و سومین فیلم برتر سال 2012 معرفی کردند.

پس از میشائیل هانکه که عنوان بهترین کارگردان را از آن خود کرد، کاترین بیگلو برای فیلم سی دقیقه بامداد و پائول توماس اندرسون برای فیلم استاد حائز رتبه دوم و سوم بهترین کارگردان شدند.

جایزه بهترین فیلمنامه نیز به تونی کوشنر برای فیلم ‌لینکلن رسید و توماس اندرسون (استاد) و دیوید اوراسل (سیلور لاینینگ) در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

 


 تاريخ ارسال: 1391/10/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.