پرده سینما

افتخاری مردمی برای جانی دپ /تندیس او در صربستان رونمایی شد

مجید رحیمی جعفری

 

 

 

 

 

 

 

امیر کاستاریکا در کنار جانی دپ از تندیس او پرده برداشت 


راست امیرکاستاریکا،  چپ جانی دپ، وسط تندیس جانی دپ در صربستانتندیس جانی دپ بازیگر بزرگ سینمای معاصر در افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم و موزیک صربستان رونمایی شد. دپ که طی پنج سال متوالی محبوب ترین بازیگر سینما شناخته می شد در سال جاری به دلیل اینکه در یک سال و نیم اخیر تنها یک فیلم از او به اکران درآمد و سر و صدای بیش از حد فیلم گرگ و میش جای خود را به رابرت پتینسون در رده اول داد و خود دو پله سقوط داشت. او در سال گذشته از نظر خوانندگان مجله People جذاب ترین مرد هالیوود شناخته شد. دپ که همیشه مورد پسند مردم و دیگر بازیگران بوده است ولی هیچ گاه نتوانسته است نظر داوران و رأی دهندگان رویدادهای مهم سینمایی را به خود جلب کند. دپ سه بار برای دزدان دریائی کارائیب: نفرین بلک پیرل، در جستجوی ناکجا آباد و سوئینی تاد کاندید جایزه اسکار، پنج بار کاندید جایزه «آکادمی علوم و هنرهای علمی تخیلی، وحشت و فانتزی»، 2 بار کاندید «بفتا»، 8 بار کاندید «گلدن گلوب» و یک بار برای فیلم شجاع کاندید جایزه «جشنواره کن» بوده است و تنها یک بار برای سوئینی تاد جایزه گلدن گلوب را دو سال پیش به خانه برد. جانی دپ مرد «کاندید شدن و جایزه نبردن» است! امسال هم حضور چشم گیری نداشت که بتواند نظرها را جلب کند. ولی می توانم حدس بزنم اوضاع برای او چنین نخواهد ماند. طی سه سال آینده او فیلم های مهمی چون آلیس در سرزمین عجایب ساخته تیم برتون، توریست ساخته فلورین هنکل، شهر گناه 2 و3 ساخته رابرت رودریگز و چند فیلم دیگر را دارد که به احتمال قوی کاندید شدنش برای جایزه، حکم جایزه را دارد. شاید او همچون مارتین اسکورسیزی باید مدت زیادی را منتظر یک جایزه مهم باشد. چنانکه اسکار بردن اسکورسیزی در سال 2006 مهمترین واقعه سینمایی دهه گذشته از نظر «واریتی» شناخته شد.
جشنواره فیلم و موزیک صربستان در این دوره به ریاست امیر کاستاریکا فیلمساز (صرب) بزرگ سینما که توانسته جوایز معتبری از جمله چند جایزه از جشنواره کن که در رأس آن ها نخل طلای کن برای زیرزمین وجود دارد، برگزار می شود. کاستاریکا ابتدا از بازی دپ در فیلم های مختلف تقدیر کرد و بعد او را روی سن خواند. تندیس تمام قدی از او در محل برگزاری این جشنواره رونمایی شد. دپ در این باره گفت: « و... واو! من واقعا متحیر و شوکه شدم. نمی دونم چی بگم... من از این جشنواره هم متعجب شدم چون اصلا فکرش رو نمی کردم و تصوری از یک جای شگفت انگیز و زیبا مثل اینجا نداشتم که در اون خونه یک فستیوال فیلم باشد. من بسیار تحت تأثیر این مکان قرار گرفته ام.»
در ادامه جایزه ای هم تحت عنوان "Award for Future Movies"  به او توسط کاستاریکا اهدا شد و کاستاریکا درباره او گفت: «این جایزه به خاطر تلاش های مستمر او داده می شود. جانی در مدت این سال ها نشان داده است که، معرفت، شایستگی، مهربانی و شخصیت نیکی در مقابله با دیگران دارد. او نمونه یک فرد مسیحی واقعی و کسی که به انسانست بها می دهد هست در کنار من یک مرد واقعی ایستاده».
جانی دپ در ادامه صحبت هایش از همکاری که قراراست در سال آینده با کاستاریکا داشته باشد صحبت کرد و این امر که با چنین کارگردان بزرگی از سینمای صربستان کار کند را خوش یمن تلقی کرد. فیلمی که دپ از آن یاد کرد هفت دوست پانچو ویلا و زنی با شش انگشت نام خواهد داشت و امیر کاستاریکا برای کارگردانی آن انتخاب شده است. او هم جانی دپ را برای ایفای نقش پانچو ویلا که یک فرد انقلابی در مکزیک بود انتخاب کرده است. نقش زنی با شش انگشت را هم سلما هایک ایفا خواهد کرد. جانی دپ و سلما هایک در سال 2003 سابقه همبازی شدن در روزی روزگاری در مکزیک که ادای دین رابرت رودریگز به سرجیو لئونه، همبازی شده بودند.

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1388/10/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.