پرده سینما

نشست خبری سومین کنفرانس هالیوودیسم برگزار شد

پرده سینما









نشست خبری سومین كنفرانس بین المللی هالیوودیسم صبح امروز با حضور غلامرضا منتظمی رئیس کنفرانس و یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر و جمع کثیری از اهالی رسانه در موسسه رسانه های تصویری برگزار شد.

 

سومین کنفرانس هالیوودیسمبه گزارش سایت پرده سینما در ابتدای این نشست یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر با اشاره به این مطلب که همایش بین المللی هالیوودیسم به صورت همزمان با برپایی سی و یکمین دوره از جشنواره فیلم فجر در تهران برگزار می شود، گفت: سومین همایش هالیوودیسم از 15 بهمن تا 18 این ماه برگزار می شود و در این همایش که به مدت چهار روز فیلم های تولید شده با مضمون ایران هراسی و اسلام ستیزی و همچنین  درعین حال ارایه مقالات و نظریات هنرمندان و سینماگران سراسر جهان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به این مطلب که طی ماه های گذشته جشنواره همراهی بسیار خوبی با تعامل و همت و مساعدت یک یک فعالان این عرصه پشت سر گذاشته است، افزود: ما در تمامی بخش ها با رونق و گستردگی برنامه ها و آثار روبرو هستیم. کشور ما صاحب یک دیدگاه فرهنگی فلسفی و اعتقادی است که بسیاری از تفکرات مغرض غربی نگاهی ضد ایرانی به این اندیشه ها دارند و از آن جایی كه سینما به عنوان رسانه راهبردی و نافذ در عرصه تعاملات جهانی نقش آفرین است ما هم با دیدگاه ها و تفكراتمان باید در این عرصه حضور یابیم.

عشیری در ادامه با اشاره به این مطلب که برگزاری كنفرانس هالیودیسم در جشنواره فیلم فجر كمك می كند تا با بسترسازی و گشایش باب مباحث نظری و تحلیلی و چالشی نسبت به سینما هالیوود و صهیونیستی به ترسیم سینما و جهانی انسانی تر و اخلاقی تر بپردازیم، اظهار کرد: این كنفرانس یكی از برنامه های جشنواره فجر است كه قرار است از 12 تا 22 بهمن به دبیری محمدرضا عباسیان در كشور برگزار شود.

در بخش دیگری از این نشست غلامرضا منتظمی دبیر کنفرانس هالیوودیسم گفت: اولین کنفرانس هالیوودیسم دو سال پیش برگزار شد که هنرمندان در آن حضور داشتند سال گذشته نیز این تعداد افزایش پیدا کرده و استقبال آنان بیشتر شده ما امسال شاهد برپایی سومین دوره هالیوودیسم در کشور خواهیم بود که شاهد حضور گسترده هنرمندان و همچنین میهمانان خارجی خواهیم بود.

وی با اشاره به این مطلب که صهیونیسم کنترل تمدن را در غرب در دست گرفته است، یادآور شد: نسل آینده به خانواده های ما و جوانان ما امروز با آن مواجهند که در واقع هالیوود خود بخشی از این سیطره است. امروز غرب و همچنین کشور آمریکا نگاه ویژه ای به موضوعات هسته ای ایران داشته که در این راستا فیلم سینمایی شمارش معکوس با نگاه به موضوع هسته ای ایران وضعیت بمب اتمی را در ایران دنبال می کند که ما امسال میزبان عده بسیاری از میهمانان اروپایی و هنرمندانی هستیم و می‌خواهیم با آن ها در این کنفرانس به بحث های چالش برانگیز بپردازیم.

سومین کنفرانس هالیوودیسمرئیس كنفرانس هالیوودیسم خاطر نشان کرد: حضور سینماگران آمریکایی و اروپایی مطرح در سومین كنفرانس بیش از دوره های قبلی برگزاری آن بوده است و اهمیت برگزاری این رویداد با توجه به تحولات امروز جهان و تولید فیلم های ضد ایرانی و اسلامی در دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: این برنامه اقدامی در راستای مقابله با ترویج و گسترش تفکرات غربی از طریق سینما در جوامع اسلامی و مسلمان است ودر دو سال اول برگزاری این همایش نظریه پردازان بزرگی به ایران آمدند و امسال نیز شاهد حضور بسیاری از فیلمسازان صهیونیست ستیز در این همایش خواهیم بود.

منتظمی با اشاره به شیوه برپایی این همایش ادامه داد: در دو روز نخست سومین همایش هالیوودیسم، فیلم های غیر قابل تصور و اورشلیم، شمارش معکوس مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. همچنین در روزهای سوم و چهارم همایش، مقالات و نظریات فیلمسازان در زمینه های مختلفی همچون تولید فیلم های ضد ایرانی، راهکارهای مقابله با سینمای سلطه و رابطه سینمای هالیوود و صهیونیست، اقتصاد هالیوود، نقش سینمای مستقل در بیداری جهانی، هالیوود و خشونت و آینده جهان از نگاه هالیوود بررسی می شود.

رئیس سومین همایش هالیوودیسم خبر داد:  متن سخنرانی ها و مقالات ارائه شده در سومین همایش هالیوودیسم چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. این مقالات بعضا در سطحی است كه می توانند به عنوان دستمایه ای آموزشی در دانشگاه ها قرار گیرد.

منتظمی از بوجود آمدن جریانی ضد صهیونیستی در غرب خبر داد و یادآور شد: روشنفکران اروپایی و آمریکایی امروز در برابر منافع ملی خود قرار نگرفته، بلکه خواستار برچیده شدن سیطره صهیونیست در کشورهای خود هستند. صهیونیستم بین المللی امروز در مسیری در حال حرکت است و در این شرایط ما با یک جریان جدید در غرب مواجه هستیم که تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران است و شایسته است از طریق سینما و كنفرانس های بین المللی ابعاد محتوایی و دیدگاهیمان را به جهان منتقل كنیم.

گفتنی است سومین كنفرانس بین المللی هالیوودیسم طی روزهای 14 لغایت 19 بهمنبا حضور سینماگران، هنرمندان، منتقدان ‌و صاحب نظران داخلی وخارجی در تهران برگزار خواهد شد.

بر پایه این خبر این كنفرانس با موضوعات:"هدف از تولید فیلم های ضد ایرانی و ضد اسلامی"،"راهكارهای مقابله با سینمای سلطه" و"سینمای هالیوود و صهیونیسم"با محورهایی زیر طراحی شده است:

1. اقتصاد هالیوود: بررسی جریان پول در صنعت فیلم هالیوود/هالیوود و قدرت اقتصادی آن در جهت اهداف غیر اخلاقی

2. نقش سینمای مستقل در بیداری جهان:  بررسی جنبه های مختلف جنبش اشغال در آمریكا و اروپا/  رویكردهای جهت حمایت جنبش اشغال وال استریت/  استفاده از سینما جهت گسترش موج بیداری جهانی

3. هالیوود و ارزش های انسانی:دارونیسم و لیبرالیسم/ سوء استفاده از زنان و عدم همخوانی آن با ارزشهای خانواده/ هالیوود و خانواده/ به انحراف كشاندن هویت انسانی و ارزش های دینی/انسانیت زدایی از روابط و اخلاق زدایی از زندگی انسان

4.  هالیوود و گسترش خشونت:خشونت مدرن و تروریسم/تحریك برخورد میان ادیان و ملت ها

5.  آینده جهان از نگاه هالیوود: هالیوود و آخر الزمان/برداشت های متفاوت از آینده و جهان

6. بحث درباره تولیدات سینمایی ایران هراسی در هالیوود: آرگو/ دیكتاتور/ غیر قابل تصور/ شمارش معكوس اورشلیم/300

در فراخوانی كه برای كنفرانس بین المللی هالیوودیسم نتشر شد عنوان شد: به سه مقاله برتر به ترتیب 3 میلیون تومان، 2 میلیون تومان، 1میلیون تومان جوایز نقدی تعلق خواهد گرفت و مقالات در كتاب چاپ خواهد شد.

روابط عمومی سی و یكمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ضمن اعلام اینكه مهلت ارسال مقالات برای كنفرانس هالیوودیسم  30 دیماه می باشد اضافه كرد: علاقمندان به برای كسب اطلاعات بیشتر می توانند با دبیرخانه كنفرانس به شماره تلفن: 33966196 در تماس باشند.  همچنین می توانند از طریق ایمیل info@hollywoodism.orgبا دبیرخانه كنفرانس در تماس  بوده و یا به وب سایتwww.hollywoodism.org مراجعه نمایند.


 تاريخ ارسال: 1391/10/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.