پرده سینما

هالیوود به سوی هایتی پیش رفت!

مجید رحیمی جعفری

 

 

 

 

 

 

 

در فاصله کوتاهی پس از زلزله هایتی، سینماگران هالیوود به کمک مردم هایتی شتافتند

زلزله در هایتیزلزله فاجعه باری که در هایتی آمد جان انسان های زیادی را گرفت، خیلی ها را مجروح و بیش از نیمی از مردم این کشور را بی خانمان کرد. جامعه هالیوود پس از پخش تصاویر هایتی دلشان به درد آمد. آن ها هر کدام به نحوی خواستار کمک به مردم هایتی شدند. پس از اینکه بیل کلینتون رئیس جمهور سابق ایالات متحده به دیدن مردم زلزله زده رفته بود پخش این تصاویر مت دیمون بازیگر آمریکایی را بر حمایت از مردم برانگیخت و وجه قابل قبولی را به کمک به مردم اختصاص داد. این مسئله بازتاب بیشتری در هنگام مراسم گلدن گلوب پیدا کرد. خیلی از هنرمندان در روزی که به یک جشن می رفتند احساس تأسف برای قربانیان این کشور کردند و اعلام حمایت مالی کردند. ساندرا بولاک بازیگر زن آمریکایی که یکشنبه شب در مراسم گوی بلورین جایزه بهترین بازیگر زن را برای فیلم خط تجمع (راگبی) The Blind Side دریافت کرد یک میلیون دلار برای کمک به هایتی اهدا کرد. جیمز کامرون برنده جوایز بهترین فیلم و کارگردانی در مصاحبه ای پس از این مراسم این حادثه را یک تراژدی دانست که زخمی بر قلبش شده است و اینکه کمک های مالی را برای آن ها در نظر گرفته است. در کنار این ها همان روز جورج کلونی یکی از سفیران هنرمندان اعلام آمادگی برای رفتن به هایتی و اهدای هدایای هنرمندان کرد. او یادی از یک و نیم میلیون دلار از طرف آنجلینا جولی و برد پیت و سپس کمک 250 هزار دلاری مدونا خواننده معروف پاپ برای کمک به این مردم کرد.
لری کینگ که یکی از بهترین مجریان CNN محسوب می شود برنامه ای را تحت عنوان «چطور شما می تونید کمک کنید» اجرا کرد و هنرمندانی بزرگی چون سوزان ساراندون، بن استیلر، میکی جاگر، راسل سیمونز، شاون کامبز، رایان سیکرست و الیزا میلانو روی خط آمدند و اعلام آمادگی برای کمک کردند. در برنامه مشابهی در شبکه CBS به نام "امیدهای هایتی" تیلور سوئیفت خواننده جوان و محبوب کانتری وراک و اشلی جاد بازیگر زن آمریکایی هر کدام یک میلیون دلار برای کمک را تقبل کردند. در مهمانی که در خانه الیویا واید پس از مراسم گلدن گلوب برگزار شده بود هنرمندانی چون مریل استریپ، جاش برولین، ژرارد باتلر، جینا فیشرو امی پوهلر مبلغی را برای کمک کنار گذاشتند ضمن اینکه حاضر شدند برای بازسازی و طراحی کشور آن ها هم وقت بگذارند. کریستین اگولرا، جاستین تیمبرلیک، بونو، استینگ و الیشیا کیز خوانندگانی بودند که بلیط فروشی کنسرت های خود را به زلزله زدگان اختصاص دادند.
از راست: جرج کلونی، مت دیمون و براد پیت. از کمک کنندگان به زلزله هایتیاین کمک ها شاید تنها گوشه ای از این اجتماع را نشان دهد و شبکه های بزرگی چون ABC، CBS، CW، Fox، CNN، HBO، MTV، VH1، NBC و CMT با توجه به خبررسانی به مردم برای کمک به این حادثه دیدگان امروز از ساعت 8 صبح به مدت دو ساعت برنامه ویژه اجرا کردند و کمک برای قربانیان هایتی جمع آوری کردند. این حادثه یکی از بدترین ها در نوع خود در سال های اخیر بوده است و حتی سایت پر مخاطب «فیس بوک» همه در الزام کمک رسانی به این مردم تبلیغ می کنند. این خبر رسانی ها برای توجه مردم به چنین حوادث و برانگیختن حس انسان دوستی است و در حال حاضر بر اسامی این هنرمندان که به کمک زلزله زدگان آمده اند افزوده می شود.جان وایزمن و استیو چاگولان که خبر کاملی از این کمک رسانی را جمع می کنند بر ادامه کمک رسانی پافشاری می کنند.

 


 تاريخ ارسال: 1388/10/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.