پرده سینما

دبیر جشنواره فیلم فجر به اهالی رسانه دست دوستی داد؛ جدول نمایش فیلم ها به خواست اصحاب رسانه تغییر کرد

علیرضا انتظاری









طی ماه های گذشته به ویژه پس از اعلام اسامی هیئت انتخاب و در نهایت فهرست خروجی فیلم های بخش سودای سیمرغ و نگاه نوی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر جار و جنجال ها و اعتراضات زیادی از سوی تعداد کثیری از اصحاب رسانه و سینماگران در مورد عملکرد دبیر این دوره از جشنواره به وجود آمد.

عده ای به این امر اعتراض داشتند که جای فیلم های شاخص در این دوره از جشنواره خالی است و عده ای دیگر می گفتند که دبیر جشنواره رأساً برخی از فیلم ها را مورد توقیف شخصی خود قرار داده است!

از سوی دیگر برخی نیز به عملکرد هیئت انتخاب معترض بودند. جدای از این مسائل حواشی بسیار زیاد دیگری نیز طی این مدت گریبان عباسیان را گرفته بود و باعث شده بود تا روابط عمومی جشنواره مرتباً طی این مدت تکذیبیه صادر کند.

شاید در وهله اول اینگونه به نظر می رسید که محمدرضا عباسیان مقصر درجه اول تمامی این اتفاقات است و به همین دلیل وی در برنامه ها، مصاحبه ها و نشست های محتلف مورد انتقاد قرار می گرفت.

همه این حواشی تا روز گذشته که دومین نشست سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور تعداد کثیری از اصحاب رسانه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد ادامه داشت در این جلسه هم از همان ابتدای امر تعداد زیادی از خبرنگاران رسانه های گروهی اعتراض خود را نسبت به فشردگی زمانی جدول نمایش فیلم ها در کاخ جشنواره به دبیر و مدیر روابط عمومی جشنواره ابراز داشتند که عباسیان در پاسخی به اصحاب رسانه گفت که این امر امروز مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تأیید جدول نمایش تغییر خواهد کرد.

پاسخ عباسیان در ابتدای جلسه برای همگان پاسخی سردستی قلمداد می شد و این حس را به وجود می آورد که عباسیان می خواهد به نحوی سر تمامی اصحاب رسانه را شیره بمالد و آن ها را دنبال نخود سیاه بفرستد!

اما در نهایت امر این حس چند ساعتی بیشتر دوام نیاورد چرا که عصر همان روز روابط عمومی جشنواره با ارسال پیامک و ایمیل به تمامی خبرنگاران اعلام کرد که با تأیید دبیر جشنواره و به درخواست اصحاب رسانه جدول نمایش فیلم ها تغییر کرده و مطابق با سال های گذشته فیلم ها از ساعت 10 صبح در برج میلاد به نمایش درخواهند آمد.

این ژست دلنشین و کار ارزشمند محمدرضا عباسیان نشان داد که وی نسبت به اهالی رسانه بی توجه نیست و دغدغه های زیادی برای حل مشکلات، معضلات و مسائل آن ها دارد و از سوی دیگر می خواهد تعامل بسیار بالایی با اهالی رسانه داشته باشد.

بدین ترتیب می توان پیش بینی کرد که سی و یکمین جشنواره فیلم فجر جشنواره ای بسیار با شکوه باشد چرا که تعامل میان دبیر و دست اندرکاران اجرایی با اصحاب رسانه از همین حالا به خوبی مشهود است.

لازم به ذکر است که پیش از این قرار بود سئانس‌های نمایش فیلم‌ها در برج میلاد از ساعت 14 آغاز و آخرین سئانس ساعت 23:30 باشد. در این میان برنامه‌ی بسیار فشرده نمایش فیلم‌ها، خبرنگاران را بابت همزمانی جلسات پرسش و پاسخ و نمایش فیلم‌ها نگران کرده بود.

اکنون مطابق با سال های گذشته سانس ابتدایی نمایش فیلم ها در کاخ جشنواره ساعت 10 و سانس پایانی ساعت 22 خواهد بود.

با تمامی این تفاسیر باز هم به نظر می رسد به دلیل چینش خاصی که برای نمایش برخی فیلم ها انجام شده است این امر با اعتراضاتی از سوی تهیه کنندگان و کارگردانان بعضی از فیلم ها از جمله پوران درخشنده که فیلم اش در سانس پایانی روز آخر جشنواره قرار است اکران شود رخ دهد!

جدول جدید برنامه های سی و یکمین جشنواره فیلم فجر 


 تاريخ ارسال: 1391/11/9
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>شقایق:

واقعا درود بر آقای عباسیان با همچین کاری که کرده خیلی ارزشمنده

0+0-

سه‌شنبه 10 بهمن 1391



>>>یکی:

حالا شما چرا اینقدر خوشحالین؟

0+0-

سه‌شنبه 10 بهمن 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.