پرده سینما

جایزه اول فیلمبرداران آمریکا به «سقوط آسمانی» رسید

پرده سینما









 

اتحادیه فیلمبرداران آمریکا (ASC) با اهدای جایزه اولش به فیلم اسکای فال یا سقوط آسمانی، به بازی تاج و تخت و ویلفرد هم در بخش تلویزیونی جایزه داد.

 

نمایی از فیلم سقوط آسمانیبه گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، فیلمبرداری راجر دیکینز در فیلم سقوط آسمانیجایزه بیست و هفتمین مراسم اتحادیه فیلمبرداران آمریکا را که دیروز یکشنبه در هالیوود برگزار شد از آن خود کرد.

دیکینز از نامزدهای مطرح دیگری مانند دنی کوهن برای بینوایان، جانوس کامینسکی برای لینکلن، شیموس مک گریوی برای آناکارنینا و کلادیو مراندا برای زندگی پی پیشی گرفت.

چهار تن از نامزدهای ای. اس. سی. یعنی دیکینز، کامینسکی، مک گریوی و میراندا نامزد جایزه فیلمبرداری اسکار هم شده‌اند. پنجمین نامزدی اسکار به رابرت ریچاردسون برای فیلم جانگوی از بندرها شده رسید.

از 10 برنده پیشین جایزه ای.اس.سی پنج نفر آنها موفق به دریافت جایزه اسکار فیلمبرداری هم شده‌اند.

طی این مراسم، دین سلمر که برای فیلم با گرگ‌ها می‌رقصد اسکار برده بود و همچنین نامش در فیلم آپوکالیپتو هم حضور داشت، جایزه یک عمر تلاش ای.اس.سی را دریافت کرد.

رادنی چارترز که برای سریال "24" دوبار نامزد دریافت جایزه امی شده، دریافت کننده جایزه یک عمر تلاش در زمینه تلویزیون بود، و جایزه تلاش بین‌المللی هم به رابی مولر که فیلمبرداری پاریس، تگزاس را در کارنامه دارد، رسید.

جایزه مدیر اصلی هم به کرتیس کلارک اهدا شد که رییس بخش کمیته تکنولوژی ای. اس.سی بوده، و در سال 2012 جایزه مهندسی پرایم تایم امی را برای توسعه برنامه لیست تصمیم گیری رنگی ای. اس. سی. دریافت کرد.

لیست کامل برندگان به این شرح است:

راجر دیکینز برای سقوط آسمانی

سریال های تلویزیونی یک ساعته: بالاس بولیگو برای سریال سینماکس شکارشده (اپیزود کشتار) و کرامر مورگنتاو برای سریال بازی تاج و تخت (اپیزود شمال به یاد می آورد)

فیلم تلویزیونی/ مینی سریال: فلوریان هافمایستر برای نمایش پی بی اس آرزوهای بزرگ

سریال های اپیزودی نیم ساعته: بردفورد لیپسون برای سریال ویلفرد از شبکه اف اکس اپیزود حقیقت


 تاريخ ارسال: 1391/11/23
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.