پرده سینما

واکنش وزیر ارشاد به نتایج اسکار: «این جشنواره کاملاً سیاسی بود»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وزیر ارشاد گفت: اعلام نتایج داوری اسکار نشان می‌دهد این جشنواره کاملاً سیاسی بود.

 

آرگوسید محمد حسینی در حاشیه اختتامیه هفتمین جشنواره شعر فجر درباره اهدای جایزه اسکار از سوی این آکادمی به فیلم آرگو گفت: در این فیلم حوادثی بیان می‌شود که مطابق با واقع نیست و یک چهره نامناسبی از مردم ایران در آن ارائه می‌شود که حتی برخی از سیاست مدارانشان اعتراف کردند که این موضوع با واقعیت مطابقت ندارد.

به گزارش ایسنا، حسینی افزود: اهدای این جایزه به این فیلم کاملاً یک حرکت سیاسی بود که به جنبه حرفه‌ای بودن خود این جایزه خدشه وارد کرد و آنها اعتبار خود را با این کار از دست خواهند داد.

او همچنین گفت: حتی پاکستانی‌ها به فیلم سی‌دقیقه بعد از نیمه شباعتراض کردند و گفتند که این فیلم مطابق با واقعیت نبوده است. در فیلم نشان داده می‌شود برخی از پاکستانی‌ها به زبان عربی صحبت می‌کنند اما همه می‌دانند که پاکستانی ها یا به زبان اردو صحبت می‌کنند یا زبان پشتو.

وزیر ارشاد همچنین گفت: در فیلم نشان داده می‌شود مردم وارد سفارت پاکستان می‌شوند در حالی که سفارت آنقدر حفاظت شده است که کسی نمی‌تواند به آن نزدیک شود. به هر حال این مسائل کاملاً برای مردم کشورها یک حالت تمسخر دارد ولی بالاخره آنها تبلیغات خود را می‌کنند و می‌خواهند اثر گذاری خود را در افکار عمومی داشته باشند. امسال همین که نتایج از کاخ سفید اعلام شد، نشان می‌دهد که جشنواره آنها کاملا جنبه سیاسی داشت.


 تاريخ ارسال: 1391/12/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.