پرده سینما

زرین‌دست: توقع داشتم با من مثل هنرمند برخورد کنند نه سرباز

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

علیرضا زرین دست. عکس از الهام عبدلی. سایت پرده سینماعلیرضا زرین‌دست مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی لاله که با این پروژه قرارداد داشت به دلیل تقاضای دستمزد بیشتر در سال جدید و موافقت نکردن تهیه‌کننده از این فیلم جدا شد.

به گزارش خبرآنلاین، زرین دست که از فیلمبرداران صاحب نام سینمای ایران است، جمعه 18 اسفند روی خط برنامه «هفت» آمد و در خصوص قطع همکاری خود با فیلم سینمایی لاله گفت: «من برای تمدید قراردادم در سال 92 درخواستی ساده داشتم. آن هم اینکه در سال جدید 25 درصد به دستمزدم اضافه شود. پشت این درخواست نه تهدیدی وجود داشت و نه زور و اجبار.»

 او در ادامه توضیح داد: «تهیه‌کننده این فیلم می‌توانست با درخواست من مخالفت کند و آن وقت من هم شأن خودم را بالاتر از آن می‌دیدیم که به خاطر پول به تعهدم عمل نکنم. اما متأسفانه با درخواست من مخالفت و عنوان شد که من برای این پروژه مفید نیستم. چطور آن زمان که با لاله قرارداد داشتم مفید بودم؟ تهیه‌کننده درخواست من را به آقای شفیع آقامحمدیان رساند و او هم زیر آن نوشت منطقی نیست و مخالفت می‌شود. این برخورد شبیه برخورد ارتشی بود که  زیر نامه سرباز می‌نویسد مخالفت می‌شود، بازداشت شود. توقع داشتم با من مثل هنرمند برخورد کنند نه سرباز.»

زرین‌دست با بیان اینکه هنوز فیلمبرداری لاله آغاز نشده است، تصریح کرد: «بزرگان سینمایی کشور باید از این پروژه سینمایی گزارش و توضیح بخواهند که چرا 10 ماه پیش فیلمبرداری‌اش شروع نشده است و گروه سازنده آن تا الان چه کاری کرده‌اند؟ چهار ماه است که با من قرارداد بسته‌اند و در این چهار ماه ما حتی یک صحنه فیلمبرداری نکرده‌ایم. نصف دستمزد قید شده در قرارداد هم به من پرداخت شده است.»

این مدیر فیلمبرداری همچنین افزود: «برای من جای تعجب دارد که پرودگار در هفت روز توانست تمام هستی را خلق کند اما این آقایان بعد از گذشت یک سال حتی فیلمبرداری فیلم لاله را هم آغاز نکرده‌اند. فیلم‌های دیگری که با این پروژه یا کمی قبل از آن پیش تولیدشان را آغاز کردند هر کدام به سرانجامی رسیده‌اند. مثلاً فیلم حضرت محمد (ص) مجید مجیدی با آن عظمت به پایان رسید اما تکلیف این فیلم همچنان روشن نیست.»

او با تأکید بر این که از آبان سال 90 در هیچ پروژه‌ای حاضر نشده، یادآور شد: «من از یک سال و نیم پیش تا حالا بی‌کار بودم. همه کسانی که در سینما کار می‌کنند می‌دانند که در سال دو، سه ماه می‌توانند کار کنند و مخارج همه سال‌شان را باید در همه دو، سه ماه به دست بیاورند. با توجه به مدت زمان بیکاری من که حدود 18 ماه به طول انجامید و احتمالاً ادامه خواهد داشت، مبلغی که برای لاله گرفتم اگر تقسیم بر ماه‌های بی‌کاری‌ام شود، مبلغ ناچیزی است.»

فیلم سینمایی لاله به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد درباره لاله صدیق اتومبیلران ایرانی است که قرار بود  شش ماه پیش فیلمبرداری آن آغاز شود. ساخت این فیلم موافقان و مخالفان زیادی داشت و از پروژه‌های میلیاردی سینمای ایران به شمار می‌رفت.

 هزینه ساخت این فیلم را مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تقبل کرده است اما هنوز فیلمبرداری آن آغاز نشده است.

  


 تاريخ ارسال: 1391/12/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.