پرده سینما

سنت‌شکنی فستیوال‌ کن؛ «گتسبی بزرگ» پیش از افتتاحیه کن، در سینماها اکران می شود!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لئوناردو دی کاپریو در گتسبی بزرگجشنواره‌ی فیلم کن درحالی فیلم گتسبی بزرگ را برای نمایش در مراسم افتتاحیه معرفی کرده است که برخلاف روال معمول، این اولین نمایش فیلم نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، در حالیکه همواره فیلم‌های افتتاحیه جشنواره کن اولین نمایش خود را در این رویداد سینمایی تجربه می‌کنند، اما امسال فیلم گتسبی بزرگ پنج روز پیش از نمایش در افتتاحیه کن، در آمریکا به روی پرده خواهد رفت.

پس از آنکه جشنواره کن از نمایش فیلم گتسبی بزرگ ساخته باز لورمن در روز 15 می در مراسم افتتاحیه خبر داد، تصور بر این بود که کمپانی برادران وارنر تاریخ اکران این فیلم را از دهم می تغییر دهد، در حالی که این کمپانی قصد ندارد تغییری در تاریخ اکران این فیلم لحاظ کند.

تیری فرمائو که پیش از یک دهه است ریاست جشنواره‌ی فیلم کن را برعهده دارد، همواره نمایش اول یک فیلم را برای افتتاحیه در نظر گرفته است تا از این طریق تبلیغات و سروصدای بیشتری پیرامون جشنواره ایجاد کند.

این در حالی است که فیلم گتسبی بزرگ در حالی به عنوان آغازگر جشنواره کن معرفی شد که کمپانی وارنر به دلیل فشردگی برنامه اکران تابستانی قادر نخواهد بود تاریخ اکران این فیلم را در آمریکا از دهم می تغییر دهد.

با این وجود نمایش گتسبی بزرگ در جشنواره کن اولین نمایش بین‌المللی این فیلم خواهد بود که با اقتباس از رمان اسکات فیتزجرالد و با بازی لئوناردو دی کاپریو و کری مولیگان ساخته شده است.

در صورتی که اکران داخلی این فیلم در دهم می با نظر نامساعد منتقدین همراه شود، این موضوع مطمئناً جایگاه این فیلم را در افتتاحیه کن تنزل خواهد بخشید.

عوامل گوناگونی در انتخاب گتسبی بزرگ به عنوان فیلم افتتاحیه کن دخالت داشته که از آن جمله می‌توان به این موضوع اشاره کرد که لورمن در سال 2001 نیز با فیلم مولن روژ جشنواره کن را افتتاح کرده بود.

همچنین گفته می‌شود فیتزجرالد در حالی نوشتن رمان «گتسبی بزرگ» را تمام کرد که همراه با همسرش در قسمت جنوبی فرانسه به سر می‌برد. ستاره‌های حاضر در فیلم چون لئوناردو دی کاپریو نیز در انتخاب این فیلم در افتتاحیه کن بی‌تاثیر نبوده است.

در سال‌های اخیر اغلب فیلم‌های هالیوودی در افتتاحیه کن به روی پرده رفته‌اند؛ به گونه‌ای که سال گذشته فیلم قلمروی طلوع ماه، سال 2011 فیلم نیمه‌شب در پاریس، سال 2010 رابین هود، سال 2009 انیمیشن بالا،‌ سال 2008 ایندیانا جونز و قلمروی جمجمه کریستال و در سال 2006 فیلم رمز داوینچی جشنواره کن را آغاز کردند.

 


 تاريخ ارسال: 1391/12/23
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.