پرده سینما

شورای صنفی نمایش: اگر «برف روی کاج ها» اکران نشود دیگر هیچ حواله ای نمی دهیم

پرده سینما









اعضای شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه این شورا به این نتیجه رسیدند که پای قراردادی که با فیلم برف روی کاج‌ها برای اکران در گروه عصر جدید بسته‌اند بایستند.

 

نمایی از فیلم برف روی کاج هابه گزارش بانی فیلم، در آخرین جلسه شورای صنفی که دوشنبه شب برگزار شد، چنین مصوب شد که اگر جلوی اکران فیلم برف روی کاج‌ها گرفته شود، شورای صنفی به هیچ سینمایی حواله ندهد. با توجه با اینکه از پرده برداشته شدن قاعده تصادف در پایان سه‌شنبه هفته آینده قطعی شده و این فیلم کف فروشش پایین آمده، در فرصت زمان کوتاهی که باقی مانده، امکان جایگزین کردن و ثبت قرارداد فیلمی دیگر به جای برف روی کاج‌ها دشوار است. ضمن اینکه شورای صنفی تصمیم دارد پای قراردادی که با تهیه‌کننده برف روی کاج‌ها به ثبت رسانده، بایستد.

روز دوشنبه وزیر فرهنگ و ارشاد در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد فیلم برف روی کاج‌ها در صورت اعمال اصلاحیه به اکران عمومی درآید و در این صورت مشکلی برای نمایش نخواهد داشت. در همین زمینه سید جمال ساداتیان نیز گفت: ما تمام مواردی را که رسماً وزارت ارشاد به ما اعلام کرد براساس خواست وزارت ارشاد اصلاح کردیم. به عقیده ما طبعاً رسیدگی وزارت ارشاد است و ما طبق فرامین مسؤولان وزارت ارشاد موضوعات را با توضیحات حل و فصل کردیم. تمام نکات دستوری را اصلاح کردیم.

وی افزود: همان طور که آقای وزیر فرمودند با اعمال اصلاحیه مشکلی برای اکران نداریم و منتظر نمایش فیلم هستیم. طبق قول و قرارها قرار بود اکران دوم نوروز بعد از قاعده تصادف باشیم و بنا داریم از 4 اردیبهشت فیلم برف روی کاج‌ها را اکران کنیم. فعلاً منتظر صدور حواله پزیتیو هستیم.

ساداتیان همچنین در مورد میزان استقبال مخاطب از این فیلم گفت: روز دوشنبه در سینما قلهک با منتقدان و اصحاب رسانه به اتفاق مردم فیلم را دوباره دیدیم و واکنش‌ها بسیار واکنش‌های خوبی بود. احساس می‌کنم از آنجایی که این فیلم با اقبال بالای مخاطب مواجه می‌شود تا به اکنون با این میزان حاشیه مواجه بوده.

او افزود: فیلم برف روی کاج‌ها در جشنواره سی‌ام به عنوان منتخب مردم برگزیده شد این یعنی طیف گسترده مردم با این فیلم ارتباط برقرار کردند. همچنین سال گذشته در جشن انجمن منتقدان فیلم برف روی کاج‌ها بهترین فیلم از نگاه منتقدان شد. این نشان می‌دهد که این فیلم با طیف‌های مختلف مخاطب ارتباط برقرار می‌کند. البته این مسئله منوط به این است که طبق قول و قرارها سال 92 سال آرامش برای سینما باشد و ما دیگر شاهد بروز تنش در سینما نباشیم.

ساداتیان گفت: آرزو می‌کنم فیلم برف روی کاج‌ها از حقوق اجتماعی اکران برخوردار شود. سینماهایی را که باید در اختیار داشته باشیم دست یاری به سمت صدا و سیما دراز می‌کنیم تا در زمینه اطلاع‌رسانی به ما کمک کنند، اما در هر صورت امیدواریم وعده و وعیدها برای اکران فیلم برف روی کاج‌ها در زمان خود محقق شود.

سخنگوی شورای صنفی نمایش فیلم گفت: قرارداد اکران فیلم سینمایی برف روی کاج ها در گروه سینمایی عصر جدید منعقد شده و این اثر هفته آینده به نمایش می رسد.

حبیب کاوش در گفت وگو با ایرنا با اشاره به حواشی ایجاد شده برای اکران برف روی کاج ها گفت: این اثر سینمایی برای اکران عمومی قرارداد دارد و نمی توان مانع از نمایش عمومی آن شد.

نمایی از برف روی کاج هاوی با بیان آنکه برف روی کاج ها هفته آینده اکران می شود، ابراز امیدواری کرد که این فیلم نمایش عمومی مناسبی داشته باشد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش فیلم همچنین تاکید کرد که برف روی کاج ها برای اکران در گروه سینمایی عصر جدید مشکلی ندارد.

طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر اعمال اصلاحات مجدد به فیلم سینمایی برف روی کاج ها منتشر شد.

در عین حال سیدجمال ساداتیان تهیه کننده برف روی کاج ها ابراز امیدواری کرد که این فیلم که قرارداد نمایش عمومی آن در گروه عصر جدید به ثبت رسیده بزودی به اکران برسد. فیلم سینمایی برف روی کاج ها از جمله آثار سینمایی تحریمی حوزه هنری محسوب می شود که اجازه اکران در سینماهای این نهاد را نیافته است. دست اندرکاران حوزه هنری تاکنون از اکران فیلم ها گشت ارشاد، من مادر هستم، خصوصی، خوابم میاد، پذیرایی ساده و بی خود و بی جهت در سینماهای تابع این مجموعه جلوگیری کرده اند.

فیلم سینمایی پل چوبی به کارگردانی مهدی کرم پور نیز از دیگر فیلم های تحریمی حوزه هنری است که در نوبت اکران قرار دارد.

به باور کارشناسان، رفتارهای فراقانونی حوزه هنری در قبال سینما در سال 91، آسیب هایی جدی به اقتصاد این هنر وارد کرد.

در عین حال فروش خوب فیلم های تحریمی حوزه نشان داد که مخاطبان، فارغ از نگاه سلیقه ای دست اندرکاران حوزه هنری، آثار مورد نظر خود را انتخاب و به تماشای آنها خواهند نشست.

 


 تاريخ ارسال: 1392/1/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.