پرده سینما

جزئیات حضور سینمای ایران در جشنواره کن امسال اعلام شد

پرده سینما









سه نفر از كارشناسان بنیاد سینمایی فارابی در كن حضور پیدا می‌كنند. چتر سینمای ایران امسال در كن برپا می‌شود. احتمال حضور هنرمندان سینما در كن وجود دارد.

 

جشنواره فیلم کنحسن نجاریان (قائم بنیاد سینمای فارابی) اعلام کرد سینمای ایران امسال نیز در جشنواره فیلم کن حضور موثری خواهد داشت.

حسن نجاریان در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب افزود: امسال بنیاد سینمای فارابی به نمایندگی از سینمای ایران مانند هر سال در جشنواره فیلم کن حضور پیدا می‌کند و در بخش بازار فعالیت ویژه‌ای خواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های این بنیاد در کن گفت: امسال ۴ نفر به نمایندگی در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند که ۳ نفر از آن‌ها از کار‌شناسان امور بین الملل هستند که برای انجام مذاکرات و رایزنی با جشنواره‌ها و شرکت‌های خارجی با هدف فروش آثار سینمای ایران و همچنین معرفی سینمای ایران فعالیت می‌کنند و خود من نیز به عنوان سرپرست در آنجا حضور دارم.

نجاریان افزود: برنامه ما در کن بسیار فشرده خواهد بود و با یک برنامه ریزی مناسب قصد داریم سینمای ایران را معرفی کنیم. همچنین چ‌تر سینمای ایران راه اندازی می‌شود و فضایی را برای معرفی و حضور سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف فراهم می‌آورند البته هیچ اجباری برای اینکه افراد و نهاد‌ها حتما در این چ‌تر حضور داشته باشند مطرح نیست بلکه این چ‌تر یک سری امکاناتی را در اختیار افرادی که برای اعتلایی سینمای ایران تلاش می‌کنند قرار می‌دهد.

قائم مقام بنیاد سینمای فارابی ادامه داد: امسال تمام دقت‌های لازم برای صرفه جویی در هزینه‌ها و همچنین حفظ منافع صورت گرفته صورت گرفته است.

نجاریان درباره حضور هنرمندان سینما در جشنواره امسال مانند سال قبل گفت: حضور هنرمندان سینمای ایران و ارتباط آن‌ها با اهالی سینما در کن یک کار ضروری است و سودمند است در سال‌های قبل تعدادی از برندگان جشنواره فیلم فجر که فرصت لازم را داشتند با هماهنگی انجام شده و با یک برنامه محدود به کن اعزام می‌شده است اما اینکه امسال این اعزام صورت می‌گیرد یا آنکه انجام نمی‌شود باید نهادی که جشنواره فیلم فجر را برگزار کرد تعیین کند.

نجاریان افزود: حضور در جشنواره فیلم کن بسیار مهم است و سینمای ایران حتما باید در جشواره فیلم کن حضور داشته باشد زیرا حضور در این جشنواره هاست که نشان می‌دهد سینمای ایران وجود دارد و عدم وجود آن یعنی اینکه سینمای ایران وجود ندارد.

وی ادامه داد: حضور ایران در کن باعث معرفی سینمای ایران می‌شود و و رقبای بسیاری علاقه دارند که سینمای ایران در کن حضور نداشته باشد تا جای آن را بگیرند.


 تاريخ ارسال: 1392/2/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.