پرده سینما

«دربند»، «هیس دخترها فریاد نمی زنند» و «حوض نقاشی» در بازار فیلم جشنواره کن حضور دارند

پرده سینما









فیلم های دربند، هیس دخترها فریاد نمی زنند و حوض نقاشی از جمله فیلم های راه یافته به جشنواره و بازار کن است.

 

نمایی از فیلم حوض نقاشی ساخته مازیار میریحسن نجاریان، قائم مقام بنیاد فارابی، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران در خصوص حضور بنیاد فارابی در بازار کن، گفت: یکی از دلایل حضور ما ارتباط گیری و مبادله با دیگر کشورها در بازار کن است تا از این طریق چتر سینمای ایران را برپا کنیم و با اختیار گذاشتن غرفه به بخش های خصوصی و بخش های دولتی مذاکراتی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: حضور در بازار کن در زمینه مذاکره با مدیران جشنواره شبکه های اکران سینمایی و نمایش های فرهنگی دربازار کن برای انجام مذاکرات اولیه مزایایی دارد و نتایج در طول سال و در جشنواره های و مراکز فرهنگی دانشگاهی مشخص خواهد شد.

نجاریان در ادامه در خصوص هماهنگی غرفه ها عنوان کرد: به عنوان سازمان سینمایی همه زیر سایه چتر سینمای ایران قرار بگیرند و نقطه قوت و ضعف هایی دارد اما تقریبا 2 سال است که همه غرفه های حوزه هنری رسانه های تصویری که با ما همکاری داشتند به دلایلی به صورت جداگانه فعالیت کردند.

وی با اشاره به تلاش بسیار برای حمایت افزود: حمایت کاملی برای حضور فیلم ها در غرفه ها صورت گیرد 20 الی 25 فیلم مانعی برای حضور در غرفه ما ندارد و بدون هیچ محدودیتی تهیه کننده آن اطلاعاتی از فیلم خود را در کتاب چتر سینمای ایران در غرفه بازار کن قرار می دهد.

نجاریان اظهار داشت: در غرفه بازار کن متریالی از سینمای ایران و آثار دارای مجوز در سال گذشته ارائه خواهد شد که در صورت موافقت تهیه کنندگان امکان نمایش را نیز فراهم میکنیم.

وی در خصوص شاخص ترین فیلم در بازار کن ابراز داشت: 12 فیلم از جمله دربند، استرداد از بنیاد فارابی، هیس دخترها فریاد نمی زنند و ساکن خانه چوبی از مرکز گسترش و مستند سینمایی و از سوی حوزه هنری حوض نقاشی و خسته نباشید معرفی شدند و همچنین چند فیلم خصوصی نیز در بازار حضور خواهد داشت.

نجاریان در خصوص مزایای حضور ایران در جشنواره کن اظهار داشت: حضور در جشنواره ها اهمیت بسزایی ندارد اما باید در هر رویدادی به خاطر نمایش بالندگی سینما در جهان حضور داشته باشیم.


 تاريخ ارسال: 1392/2/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.