پرده سینما

راز دشت تاران: تلاش برای تصویر ادبیات در قالب سینمای کودک

علیرضا انتظاری

 

 

 

 

 

 

 

 

نشست رسانه ای فیلم راز دشت تاران. عکس از الهام عبدلیدر چهارمین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر تنور جشنواره در سالن مطبوعات (برج میلاد) به شدت گرم شد و چندین نشست مطبوعاتی برای فیلمهای نمایش داده شده برگزار شد. این در حالی بود که در سه روز لول تنها 4 نشست مطبوعاتی برگزار شده بود و بسیاری از فیلمها از داشتن نشست محروم مانده بودند.

اولین نشست مطبوعاتی صبح امروز هفتم بهمن ماه مربوط به فیلم راز دشت تاران بود. البته استقبال چندانی از سوی مطبوعاتی ها برای حضور در این نشست به عمل نیامد و تنها کارگردانان و تهیه کننده این فیلم در نشست حضور داشتند. این نشست مطبوعاتی به جای نشست برای فیلم محفل اکس به کارگردانی حبیب کاووش برگزار گردید.

داریوش بابائیان تهیه کننده راز دشت تاران در ابتدای نشست با اشاره به حضور ترانه علیدوستی، ارژنگ امیرفضلی و رضا شفیعی جم در فیلم راز دشت تاران گفت: «ما از حضور بازیگران حرفه‌ای در این فیلم استفاده كردیم و فكر می‌كنم در اكران عمومی موفق خواهد بود.» این گفته داریوش بابائیان در حالی بود که دیشب هنگام نمایش فیلم اکثر تماشاگران سالن سینما را ترک کردند!

هاتف علیمردانی، یكی از كارگردانان این فیلم ضمن تشكر از همكاری داریوش باباییان با این پروژه گفت: من نوستالژی خاصی نسبت به فیلم‌هایی چون گلنار و شهر موش‌ها داشتم و طی این سال‌ها نیز متاسفانه بجز فیلم كلاه‌ قرمزی كار جدی در این زمینه نشده است. باید قبول كنیم كه سینمای دنیا در حال پوست انداختن است و جلوه‌های ویژه حرف اول را می‌زند. با توجه به اینكه راز دشت تاران اولین تجربه ما بود آزمون و خطاها را كنار گذاشتیم و فكر می‌كنم نتیجه امر فیلمی‌ شده  كه قابل دفاع و احترام است.

نکته جالب در سخنان این کارگردان جوان و تازه کار تعریف بی اندازه او از فیلمش بود .

همچنین محمد لطفعلی دیگر کارگردان فیلم نیز اینگونه اظهار داشت که ما تمام سعی مان را کردیم تا ادبیات را در قالب سینمای داستانی کودک بیان کنیم.

این جلسه که از کمترین تعداد خبرنگار و عوامل فیلم بهره می برد پس از دقایقی نه چندان طولانی به پایان رسید.


 تاريخ ارسال: 1388/11/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.