پرده سینما

سیداحمد میرعلایی: فردوسی فرزند راستین ایران زمین است

پرده سینما









به مناسبت روز ملی بزرگداشت حکیم فردوسی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در یادداشتی این روز را به اهالی فرهنگ و هنر تبریک گفت.

 

به گزارش سایت پرده سینما و اعلام روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، شرح یادداشت میرعلایی در ادامه می آید:

بیست و پنجمین روز اردی بهشت جلالی، هر سال به نام و یاد ادیب بزرگ ایران زمین حال و هوایی ویژه دارد. روز بزرگداشت حکیم بزرگ و شاعر سترگ جناب ابوالقاسم فردوسی، روزی عزیز است برای پاس داشت فرهنگ و ادب ایران زمین، دیاری که در همیشه تاریخ پر فراز و نشیب خود، وامدار رادمردانی بوده که دردها را سروده اند و هراس ها را با نیوشاندن واژه هایی از جنس فردا تسکین داده اند.

حکیم فردوسی با سرایش اثر سترگی مانند شاهنامه نه تنها ادب پارسی را از نو قوام بخشید، بلکه در اوج تاخت و تاز دشمنانه در این خاک و در آستانه زوال کلام پارسی، واژه هایی را به زبان و گویش این مرز و بوم هبه کرد که برای همیشه ماندگار شد. مردی که تاریخ و فرهنگ کهن ایران زمین بسیار به او مدیون است، چنان که یک اندیشمند بزرگ مصری درباره قیاس هویت و ماندگاری تمدنهای کهن مانند مصر و ایران گفت : تفاوت مصر و ایران این است که ما فردوسی نداریم... و ما ایرانیان بسیار خوشحالیم که فردوسی داریم، رادمردی که جاودانگی تمدن و فرهنگمان را تضمین کرده است.

چنین بزرگمردی که با عشق به میهن و با تاسی از ارادت قلبی به آیین مذهبی خویش  چنان که می سراید: چنان دان که خاک پی حیدرم... سالهای عمر خود را صرف کرد تا خدمتی به میهن خویش کند، چراغ راهی است پیشاروی هر ایرانی که دم از شوق خدمت می زند. عشق به وطن یعنی چشیدن ناملایمات و دم نزدن و شاهکار خلق کردن.

در این روز بهاری زیبا، یاد جاودانه حکیم توس گرامی باد، که خود فرمود : پی افکندم از نظم کاخی بلند، که از باد و باران نیابد گزند...


 تاريخ ارسال: 1392/2/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.