پرده سینما

برنیس بژو: هرگز فکر نمی‌کردم در فیلم فرهادی بازی کنم

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برنیس برژو در فیلم گذشته ساخته اصغر فرهادیبازیگر فرانسوی فیلم گذشته اعلام کرد: حتی یک لحظه نیز به بازی در اولین فیلم فرانسوی‌زبان اصغر فرهادی فکر نمی‌کرده است.

 

به گزارش ایسنا، فیلم گذشته جدیدترین ساخته اصغر فرهادی روز گذشته (جمعه) در بخش رقابتی جشنواره کن به نمایش درآمد و مورد تحسین منتقدین و تماشاگران قرار گرفت.

برنیس بژو، بازیگر فرانسوی فیلم گذشته که سال قبل با فیلم هنرمند موفق به کسب جایزه‌ی اسکار شد درگفت‌وگو با نشریه Eye For Film اعلام کرد: هرگز تصور نمی‌کردم شانس بازی در اولین فیلم فرانسوی‌زبان کارگردان برنده‌ی اسکار را بدست آورم.

ماریو کوتیلار، بازیگر سرشناس فرانسوی در جریان برگزاری مراسم اسکار سال گذشته چند دیدار با اصغر فرهادی برای بازی در فیلم گذشته داشت و حتی توافق اولیه برای ایفای نقش در این فیلم نیز بدست آمد، اما وی بیشتر از آنکه فرانسوی باشد، آمریکایی به نظر می‌رسید.

برنیس بژو که جایگزین کوتیلار در فیلم فرهادی شده بود اعلام کرد: هیچ‌وقت شگفت‌زده‌تر از زمانی نبودم که اصغر فرهادی قبول کرد مرا ببیند. پس از آن متوجه شدم که با نقش من موافقت شده و فیلم‌نامه برایم فرستاده شد.

وی که پس از بازگشت به پاریس کاملاً به نقش خود فرو رفت، در این‌باره گفت: دوره‌های تمرین ما بیشتر شبیه آمادگی برای اجرای یک نمایش تئاتر بود. ما نرمش‌های بدنی را آغاز کردیم، فریاد می‌زدیم و به اطراف می‌دویدیم؛ مثل خود فرهادی.

به گفته وی، این کارگردان ایرانی از تمرین‌های گروه بازیگران فیلم تهیه‌ می‌کرد و در غروب همان روز آن را نمایش می‌داد تا بازیگران اشراف کاملی بر مسیر پیش‌رفت فیلم داشته باشند.

برنیس بژو در ادامه اظهار کرد: برای فرهادی سینما مانند ساخت چیزی در آزمایشگاه است و زمان زیادی می‌برد و شاید این پروسه طولانی علت اصلی بود که ماریو کوتیلار از پروژه کنار گذاشته شد.

وی اذعان کرد، در زمان فیلم‌بردای فرهادی هر صحنه را که می‌گرفت، به بازیگران نشان می‌داد. در واقع او در طول روز فقط یک صفحه از فیلم‌نامه را مقابل دوربین می‌برد.

در خلاصه داستان گذشته آمده است:  احمد (علی مصفا) 4 سال پس از جدایی از همسر فرانسوی‌اش به در خواست او راهی پاریس می‌شود تا مراحل اداری طلاقشان را طی کرده و ثبت کنند. او در مدت اقامت کوتاهش متوجه آشفتگی لوسی دختر همسر سابقش می‌شود. تلاش او برای کمک به لوسی پرده از رازی در گذشته بر می‌دارد.

 


 تاريخ ارسال: 1392/2/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.