پرده سینما

دبیر هنری جشنواره ‌کن: ذائقه سینمایی اسپیلبرگ را نمی‌شناسم

پرده سینما







 

 

 

تیری فرمو دبیر هنری جشنواره فیلم کن گفت: اگرچه استیون اسپیلبرگ را به عنوان یک فیلمساز مشهور می‌شناسم ولی با ذائقه سینمایی‌اش آشنا نیستم.

 

جشنواره فیلم کنبه گزارش فارس، پنجمین روز از شصت و ششمین جشنواره فیلم کن امروز برگزار می‌شود و پنج روز دیگرتا روز معرفی برندگان این دوره از رقابت‌ها باقی است.

علی‌رغم تمام پیش‌بینی‌ها همه چیز به انتخاب استیون اسپیلبرگ، رئیس هیأت داوران بخش مسابقه جشنواره امسال و دیگری اعضاء این هیأت بستگی دارد.

هشت عضوی که خود در شهرت و تجربه چیزی از اسپیلبرگ کم ندارند از انگ لی، کارگردان برنده اسکار تایوان و نیکول کیدمن، بازیگر استرالیایی گرفته تا کریستوفر والتس، بازیگر برنده اسکار «جانگوی آزاد شده»، «ویدیا بالان»، بازیگر هندی و نائومی کاوازه،کارگردان ژاپنی.

البته لینی رامسای، نمایش‌نامه نویس و کارگردان، دنیل آتیل، بازیگر و کارگردان فرانسوی و همچنین کریستین مونگی، نمایش‌نامه نویس، رومانیایی جزء این گروه هستند.

تیری فرمو، دبیر هنری جشنواره فیلم کن، در آخرین مصاحبه‌‌اش با خبرگزاری آسوشیتدپرس در جواب به این سؤال که پیش‌بینی‌اش درباره نتیجه این دوره از رقابت‌ها چیست؟ گفت: این سوال سختی است، اگر چه استیون اسپیلبرگ، را به عنوان فیلمسازی مشهور به خوبی می‌شناسم ولب با ذائقه سینمایی‌اش آشنا نیستم، بستگی دارد که چه فیلمی چشم او را بگیرد.

فرمو گفت: حقیقتاً نمی‌دانم که او چه فیلمی را ترجیح می‌دهد: فیلم اکشن که به کارهای خودش نزدیک‌تر است یا فیلم‌هایی کاملا متفاوت از سبک خودش.

وی افزود: اسپیلبرگ خود به من گفته است که ریاست هیأت داوران جشنواره امسال برای او تجربه بسیاری جالبی است چون او عاشق سفر است، می‌خواهد بداند که مردم اقصی نقاط جهان چگونه به روش‌هایی متفاوت از او فیلم می‌سازند.


 تاريخ ارسال: 1392/2/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.