پرده سینما

نشست خبری نمایشگاه فصل تأمل برگزار شد

پرده سینما









به گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما نشست خبری نمایشگاه «فصل تأمل» به همت حوزه هنری در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

 

نشست خبری نمایشگاه فصل تاملاحسان آقایی در آغاز این نشست گفت: موزه هنرهای معاصر برنامه‌های فرهنگی و هنری جریان‌ساز را رصد می‌کند و نمایشگاه‌هایی از این جریان‌های تأثیرگذار را در موزه برپا می کند،‌حوزه هنری نیز جریان‌سازترین نهاد فرهنگی و هنری در کشور ما بوده است و هنر انقلاب مدیون  هنرمندانی است که از حوزه هنری برخاسته‌اند. آثار نمایشگاه «فصل تأمل» مجموعه‌ای جریان‌ساز از هنر دینی و ارزشی را به نمایش می‌گذارند و این آثار ثابت می‌کنند که هنر دینی و ارزشی برخلاف تصور برخی، فاخر و هنرمندانه است.

مرتضی گودرزی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری هم با اشاره به اهمیت کیفیت، اثرگذاری و ارزش‌گذاری آثار این نمایشگاه گفت: برگزاری این نمایشگاه با توجه به ارتباط خوب مرکز تجسمی حوزه هنری با موزه هنرهای معاصر و مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و هم کیفیت قابل توجه این آثار در موزه معاصر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما وی در ادامه سخنان خود افزود: حوزه هنری امروز بعد از گذشت سه دهه از جمله مراکزی است که تولید و عرضه آثار هنری را مبتنی بر باورهای دینی خود همچنان ادامه می‌دهد و هنرمندان آن نیز در هر دوره با توجه به مفاهیم دینی و ارزشی و همچنین باورهای اعتقادی مردم جامعه به خلق آثار هنری می‌پردازند.

همچنین در ادامه این نشست خبری اعلام شد این نمایشگاه ششم خرداد ماه افتتاح خوهد شد و دو هنرمند پیشکوست حوزه هنر نیز در این نمایشگاه تجلیل خواهند شد.

بنا بر این گزارش در ادامه این نشست خبری مدیر موزه هنرهای معاصر در جملاتی گفت: موزه هنرهای معاصر گاهی ملزم به برپایی نمایشگاه‌هایی می‌شود که تصمیم‌گیری درباره آن در حوزه اختیارات رئیس موزه نیست،‌ گاهی مناسبت‌های ملی و مذهبی داریم که باید نمایشگاه‌هایی متناسب با این مناسبت‌ها در موزه داشته باشیم از جمله جشنواره هنرهای تجسمی فجر که اگر چه من مخالف برگزاری این جشنواره در موزه هستم اما لازم است که به هر حال موزه در این برنامه‌ها مشارکت داشته باشد.

گودرزی هم درباره عنوان «فصل تأمل» توضیح داد: فصل تأمل،‌ اشاره به تأملی هم برای ما و هم برای مخاطبان است. در این نمایشگاه آثاری از حسین نیرومند، کاظم چلیپا، مسعود شجاعی طباطبایی، حسین غلامی، حمید عجمی، محمد خزائی،‌احمد آقاقلی‌زاده، علی وزیریان،‌ایرج اسکندری، غلامعلی طاهری، احمد خلیلی،‌عبدالحمید قدیریان، قشقایی و ... به نمایش درخواهد آمد.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در پایان سخنان خود از عدم حمایت لازم از هنر انقلابی گله کرد و گفت: هنر انقلاب را هنرمندان حوزه هنری با اعتقاد و تعصب انجام دادند نه بر اساس امکاناتی که در اختیار داشته‌اند ولی همچنان از عدم حمایت از هنر متعهد انقلابی و اعتقادی که مبتنی بر باورهای انقلاب اسلامی است ما هم گله‌مندیم.


 تاريخ ارسال: 1392/2/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.