پرده سینما

علیرضا امینی: در هفت دقیقه تا پاییز تماشاگر با دو یا سه پایان روبه روست

علیرضا انتظاری

 

 

 

 

 

 

 

 

نشست رسانه ای فیلم هفت دقیقه تا پاییز. عکس از الهام عبدلینشست رسانه ای فیلم هفت دقیقه تا پاییز با حضور تعدادی از عوامل این فیلم بلافاصله بعد از نمایش فیلم در سالن کنفرانس  برج میلاد برگزار شد .

محمد تقی فهیم منتقد سینما مدیریت این نشست را بر عهده داشت وتعدادی از عوامل این  فیلم سینمایی از جمله: علیرضا امینی (کارگردان)  سید جمال ساداتیان (تهیه کننده)  هدیش بیگدلی شاملو (مسئول جلوه های ویژه)  علی  برازنده (فیلمبردار) خاطره اسدی ( بازیگر ) و محسن طنابنده (بازیگر) در این نشست حضور داشتند.

سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده فیلم هفت دقیقه تا پاییز  در ابتدای این نشست صبحت کرد و  گفت: «دغدغه من معمولاً کار در حوزه اجتماعی است. در سینما می‌توان  به بسیاری از مسائل پرداخت اما مسائل  اجتماعی چیزی است که ما به کرات با آن روبرو هستیم.» او در ادامه گفت: «معمولا در سینمای ایران بخشی از فیلم‌ها همیشه تکراری است. امروز در کلان شهر تهران با تغییرات اجتماعی بسیاری مواجه هستیم به‌نظر من این تغییرات می‌تواند دستمایه بسیاری از کارها و قصه های متنوع باشد.» ساداتیان در ادامه اظهار کرد: «امیدوارم با نگرش جدید مدیریت سینما بتوانیم با فراغ بال بیشتر به پرداخت موضوعات در سینما بپردازیم.» او در پایان گفت: «امید دارم همان‌طور که نوید داده شده سینمای سیاسی ما با شرایط بهتری دوباره احیا شود.»

علیرضا امینی کارگردان فیلم، هفت دقیقه تا پاییز در نشست نقد و بررسی فیلمش گفت: «در ساخت هفت دقیقه تا پاییز معتقد بودم اگر بازیگران را آزاد بگذارم آنها می‌توانند در تکمیل شخصیت‌ها تاثیر مثبت بگذارند. علیرضا امینی. عکس از الهام عبدلیهمچنین امینی درباره پایان فیلمش نیز در نشست صحبت کرد و گفت: «سینمای مدرن به این سمت رفته است که فیلم تنها با یک پایان تمام نشود. در تمام فیلم‌های من پایان باز وجود دارد و در این فیلم تماشاگر با 2 یا 3 پایان روبرو ‌است. یکی پایان داستان و دیگر پایان روایت درباره شخصیت‌ها. هر کدام از شخصیت‌ها در این فیلم یک پایان دارند. پایان شخصیت فرهاد (بهداد)، فوت کردن شمع است پایان شخصیت طنابنده معلق بودن است و پایان شخصیت میترا (هدیه تهرانی) رفتن در حس و حال روانی بعد از مرگ فرزندانش است.»

محسن طنابنده هم درباره نوشتن فیلمنامه هفت دقیقه تا پاییز گفت: «وقتی قرار شد ساخت فیلم را شروع کنیم ابتدا قرار شد فیلمنامه دوباره نوشته شود. بخشی از فیلم چهار روزه نوشته شدو ما در یک زمانی به کلاردشت رفتیم و فیلمنامه را نوشتیم. فیلمنامه این فیلم در واقع یک کار تجربی بود که سر صحنه نوشته شد و به نظرم فیلم هفت دقیقه تا پاییز فیلم بسیار سختی بود امیدوارم این دشواری دوباره تکرار نشود.»

علی برازنده فیلمبردار هفت دقیقه تا پاییز هم در نشست این فیلم گفت: «کپی که اکنون به جشنواره فیلم فجر ارائه شده است کپی صفر است و فرصت نبود تا برای نمایش فیلم به کپی یک و دو برسیم.»

هدیش بیگلدلی شاملو مدیر جلوه‌های ویژه فیلم در نشست نقد و بررسی درباره گفت: «بحث جلوه‌های بصری فیلم هفت دقیقه تا پاییز کوتاه بود اما همین بخش کوتاه در کلیت فیلم خیلی مهم و تاثیرگذار بود.» وی افزود: «صحنه چپ شدن ماشین توسط کامپیوتر به شغل سه بعدی انجام شد و برای بازسازی این صحنه اصلا فیلمبرداری صورت نگرفته است.»

محسن طنابنده. عکس از الهام عبدلیخاطره اسدی نیز در این نشست درباره حضورش در فیلم هفت دقیقه تا پاییز گفت: این کار نسبت به کار قبلی‌ام کار سختی بود. و من از کمک‌های آقایان امینی، طنابنده و خانم هدیه تهرانی از راهنمایی‌های آنها متشکرم ما برای رسیدن به نقش در بخش‌هایی از کار اتود می‌زدیم و این ویژگی کار را متفاوت و دشوار می‌‌کرد.

حواشی این نشست :

جلسه نشست پرسش وپاسخ  این فیلم نسبت به سایر فیلمها بسیار  کوتاه تر بود .

عموم خبرنگاران  رسانه ها استقبال چشمگیری از این  نشست به عمل آوردند ولی تعداد سوالات نسبت به سایر نشست ها کمتر بود.

 

 

 

 

عکس های گزارش: الهام عبدلی

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1388/11/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.