پرده سینما

فرج الله سلحشور: سینما یک سنگر است

علیرضا انتظاری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرج الله سلحشور. عکس از الهام عبدلییوسف پیامبر دومین فیلم خارج از بخش مسابقه سینمای ایران بود که مسئولین اجازه برگزاری نشست مطبوعاتی برای آن را صادر کردند. محمد تقی فهیم منتقد با سابقه سینما مدیریت این جلسه را بر عهده داشت و همچنین تعدادی از عوامل این فیلم سینمایی در این جلسه حضور داشتند.

فرج الله سلحشور (کارگردان)  قربان محمدپور (مدیر روابط عمومی) سید امیر رضا معتمدی (جلوه های بصری) اسماعیل سلطانیان (بازیگر) جهانبخش سلطانی (بازیگر) محمود پاک نیت (بازیگر) حسین جعفری (بازیگر) رضا رضوی (بازیگر) و عباس قلیچ لو (بازیگر) از جمله عوامل این فیلم بودند که در نشست حضور داشتند.

فهیم در ابتدای جلسه با اشاره به این نکته که این فیلم در کشورهای دیگر هم مورد توجه قرار گرفته از سلحشور خواست تا هدفش را برای درآوردن نسخه سینمایی یوسف پیامبر از سریال تلویزیونی توضیح دهد.

سلحشور گفت: «سینما یک سنگر است و اگر آدم بتواند در آنجا حضور داشته باشد و فیلم مذهبی در جشنواره باشد نکته مثبتی است. او ادامه داد: «سریال خیلی طولانی است و همه نمی توانند که نسخه کامل آن را در اختیار داشته باشند اما داشتن نسخه سینمایی برای همگان راحت است. سلحشور همچنین گفت: «ما سریال را بر اساس تورات و سوره های قرآن و رمان ها وتاریخ و... ساخته ایم و اضافاتی در آن است که موجب این می شودکه بعضی اشکالاتی را بر آن وارد میکنند اما ما در نسخه سینمایی قصه را فقط بر اساس تفسیر سوره حضرت یوسف در قرآن ساختیم.»

عباس قلیچ لو در این نشست گفت: «من فقط می‌توانم بگویم كه شیطان را شوخی نگیریم. او دشمن جدی برای انسانهاست كه حتی مؤمن‌ترین آدم‌ها را از پای درمی آورد تا دست به قتل برادرشان بزند.»

حسین جعفری. عکس از الهام عبدلیرضا رضوی  بازیگر نقش فرمانده لشگر مصر در این نشست گفت: «هدف از ساخت یك فیلم جذب مخاطب و رساندن پیام است. آمار تماشاگران این فیلم نشان داده است كه تا چه حد در این امر موفق بوده است.»  وی افزود: «نسخه سریال این فیلم تماشاچی خوبی را جذب كرده و كار خوبی است خدا را شكر كه مخاطبین بین المللی نیز دارد. چرا كه ما كمتر شاهد هستیم سریال‌هایی در چند كشور پخش شوند و پیام‌شان به دیگر كشورهای جهان نیز صادر شود.» رضوی با بیان این مطلب كه جلوه‌های ویژه بصری نیازمند حمایت‌های مسئولان است، گفت: «این جلوه‌های بصری در ایران بسیار نوپاست و نیاز به حمایت‌های مسئولان دارد كه آقای ضرغامی در این زمینه قرار است حمایت‌هایی انجام دهند و امیدوارم در سینما هم این امر رخ دهد.» همچنین اسماعیل سلطانیان بازیگر یوسف پیامبر نیز گفت: «من در این سریال نقش کیمونی کاهن مصر را بازی می کردم و برای حضورم در این فیلم و سریال بسیار افتخار می کنم.»

قربان محمد پورمدیر روابط عمومی این فیلم و سریال نیز چنین گفت: «من را همه  در سینما به عنوان فیلمنامه نویس می شناسند. زنها فرشته اند و خروس جنگی و قلقلک از جمله آثاری است که از روی نوشته های من ساخته شده است. من درخواست آقای سلحشور را در هر کاری قبول می کنم و افتخار می کنم که با ایشان همکاری داشته باشم.»

جهانبخش سلطانی حضور در سریال یوسف پیامبر را افتخار برای خود دانست و گفت: همگی تعهد و رسالت هنرمند را تشخیص می‌دهیم و این كه با نگاه فرهنگی و ایمانی خود به یك اثر هنری می‌پردازد یا خیر را می‌فهمیم.

كارگردان فیلم یوسف پیامبر  ادامه داد: همانطور كه مذهب با لامذهبی تفاوت دارد، سینمای مذهبی و غیر مذهبی نیز تعریف‌شان با هم فرق می‌كند.

 

جهانبخش سلطانی. عکس از الهام عبدلیحواشی این نشست:

-حضورنداشتن مصطفی زمانی بازیگر اصلی این فیلم از نکات جالب توجه این نشست بود. چرا که او برای فیلمهای دیگرش در سینمای رسانه ها حضور پیدا کرده بود .

-مهوش صبرکن یکی از بازیگران این فیلم در سالن نشست حضور داشت اما روی صحنه نرفت.

-تعداد خبرنگاران و عکاسان در این نشست در مقایسه با سایر نشستهای رسانه ای فیلمها خیلی کمتر بود.

-در ابتدای مراسم سلحشوراز معتمدی پرسید آقای معتمدی عده ای معتقدند که در این سریال بین گاوهای چاق و لاغر هیچ تفاوتی نبوده لطفا شما توضیح دهید که محمد تقی فهیم عنوان کرد: این سخن رئیس سازمان صدا و سیما است .

 

 

 

 

عکس ها: الهام عبدلی


 تاريخ ارسال: 1388/11/14
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>هستی:

بسیار از حسین جعفری متشکرم

0+0-

چهارشنبه 14 اسفند 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.