پرده سینما

کمپانی‌های آمریکایی صدرنشین خریداران بازار فیلم کن شدند

پرده سینما









کمپانی‌های آمریکایی در صدر خریداران بازار شصت‌وششمین دوره جشنواره فیلم کن قرار گرفتند.

 

جنشنواره فیلم کنبه ایسنا، در شرایطی که شصت‌وششمین جشنواره فیلم کن در شهر ساحلی کن فرانسه در حال برگزاری است، کمپانی‌های آمریکایی در صدر خریداران محصولات ارائه‌شده در بخش بازار فیلم کن این دوره قرار دارند.

به گزارش اسکرین، مجموع نمایندگان کمپانی‌های فعال در صنعت سینما در این دوره‌ جشنواره کن به حدود 12 هزار نفر رسیده که در این میان نمایندگان کمپانی‌های آمریکایی نسبت به دوره‌ی قبلی جشنواره هفت درصد رشد داشته است.

یکی از مسئولان بازار کن حضور نمایندگان کمپانی‌های آمریکایی را امری مثبت دانسته و می‌گوید که این کمپانی‌ها بیشتر به خرید فیلم‌های غیرآمریکایی تمایل دارند تا فیلم‌های آمریکایی.

سال گذشته نمایندگان 11 هزار و 700 کمپانی فعال در صنعت سینما در بازار شصت‌وپنجمین دوره جشنواره کن حضور یافتند که این رقم امسال با رشد چهار درصدی به 12 هزار نماینده رسیده است.

امسال 108 کشور جدیدترین تولیدات خود در صنعت سینما را در بازار فیلم کن عرضه کرده‌اند که در این میان هفت کشور آلبانی، کاستاریکا، بولیوی، اتیوپی،‌ گویانا، ساحل‌ عاج و سریلانکا نخستین حضور خود را تجربه کردند.

شصت‌وششمین دوره جشنواره فیلم کن با نمایش فیلم گتسبی بزرگ افتتاح شد و نمایش جدیدترین ساخته اصغر فرهادی، حضور استیون اسپیلبرگ در مسند ریاست هیات‌داوران، اعطای دوچرخه طلایی به جین کمپیون، حضور دو فیلم ایرانی در بخش فیلم‌های کوتاه و ... از رویدادهای جشنواره امسال هستند.

جشنواره فیلم کن برای نخستین‌بار در شهر کن در جنوب فرانسه در سپتامبر ۱۹۳۹ برگزار شد، اما پس از آن تا پایان جنگ جهانی دوم برگزاری مجدد این جشنواره متوقف ماند. در دهه ۱۹۵۰ میلادی زمان برگزاری جشنواره، از ماه سپتامبر به آوریل تغییر یافت و از سال ۱۹۵۵ میلادی، نخل طلا به عنوان جایزه اصلی جشنواره کن معرفی شد. برنامه‌های این جشنواره از هفت بخش اصلی تشکیل شده‌ که شامل بخش‌های مسابقه، خارج از مسابقه، نوعی نگاه، بخش فیلمهای کوتاه، هفته منتقدان، دو هفته کارگردانان و بازار فیلم می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/3/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.