پرده سینما

«ونوس با لباس خز» تمام پیش‌بینی‌های جشنواره کن را بر هم زد؛رقابت تنگاتنگ میان پولانسکی و فرهادی

پرده سینما









در حالی‌که همه پیش‌بینی‌ها از احتمال برنده شدن فیلم گذشته ساخته اصغر فرهادی در این دوره از رقابت‌های کن خبر می‌داد، روز گذشته با نمایش فیلم ونوس با لباس خز ساخته رومن پولانسکی، توجه منتقدان به این فیلم جلب شد.

 

جشنواره فیلم کنبه گزارش فارس،  تا روز گذشته بیشتر نشریه‌های سینمایی و رسانه‌های حاضر در جشنواره کن در پیش‌بینی‌هایشان از احتمال برنده شدن فیلم گذشته ساخته اصغر فرهادی در بخش مسابقه شصت و ششمین جشنواره فیلم کن خبر می‌دادند.

این در حالی است که روز گذشته، تنها یک روز مانده به پایان این دوره از رقابت‌ها، نمایش فیلم ونوس در لباس خز ساخته رومن پولانسکی، تمام این محاسبات را برهم زد و توجه همه منتقدان و کارشناسان سینما را به خود جلب کرد، آنچنان‌ که روزنامه انگلیسی ‌زبان ایندیپندنت گزارش خود درباره این فیلم را این‌گونه آغاز کرد: فیلم پولانسکی جشنواره کن را به لرزه درآورد.

پولانسکی کارگردانی لهستانی است که سال 2002 برای فیلم پیانیست برنده نخل طلای کن شد.

با نمایش فیلم ونوس در لباس خز، نمایش فیلم‌های بخش مسابقه که شامل 20 فیلم سینمایی بود نیز به پایان رسید و اکنون شمارش معکوس اعلام نتایج جشنواره کن شروع شده است.

در حال حاضر فرهادی در رتبه دوم جدول پیش‌بینی برنده نخل طلای بهترین فیلم سال قرار دارد و گزارش‌ها حاکی از آن است که اکنون فیلم گذشته شانس برتر دریافت جایزه بهترین فیلمنامه و شاید بهترین کارگردانی باشد.

کمدی جنسی ونوس با لباس خز داستان بازیگر زن جوانی است که برای بازی در پروژه سینمایی مورد علاقه‌اش، دست به هر کاری می‌زند تا کارگردان پروژه مورد نظر را متقاعد کند.

علی‌رغم همه این‌ها، نتیجه نهایی به نظر هیأت داوران این دوره از رقابت‌های کن به ریاست استیون اسپیلبرگ بستگی دارد و تا اعلام نتایج نهایی، ساعاتی بیش نمانده است.


 تاريخ ارسال: 1392/3/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.