پرده سینما

5 فیلم مستند داستانی درباره شهیدان زن انقلاب و دفاع مقدس تولید می شود

پرده سینما









انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس 5 فیلم با موضوع دختران شهید می سازد.

 

به گزارش سایت پرده سینما و اعلام ستاد خبری انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس این 5 فیلم در قالب مستند داستانی ساخته می شود و قرار است تا از طریق آنها، گروهی از شهدای گمنام و کمتر معرفی شده انقلاب و دفاع مقدس به جامعه و خصوصاً نسل جوان معرفی شوند.

روح الله سهرابی قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با اعلام ابن خبر، اظهار داشت: «در طول سال های گذشته بخش عمده ای از انرژی بخش های فرهنگی کشور صرف ساخت فیلم درباره شخصیت های شناخته شده و قهرمان های این عرصه شده است اما در میان شهداء چهره های گمنام و مظلومی وجود دارند که زندگی آنها و نیز ایستادگی آنها بر پای ارزش های انقلاب میتواند سرمشق بسیاری از مردم بخصوص نسل جوان باشد. به همین دلیل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برای شناساندن این شهدا اقدام به ساخت فیلم هایی در قالب مستند داستانی در خصوص این شخصیت ها خواهد کرد و در مرحله اول زندگی زنان شهید شهیده اسکندری، شهربانو نجاتی، ناهید فاتحی کرجو، سکینه نیک نژاد و طاهره هاشمی در دستور کار خود قرار خواهد داد.

سهرابی با اشاره به تولید این آثار در آینده بسیار نزدیک، گفت:«وجه تشابه این 5 شهید مظلومیت آنهاست که همه آنها از قربانبان ترور هستند.این شهدا با وجود سن و سال اندک، شناخت و بینش دقیقی  از انقلاب داشته و در راه دفاع از آرمانهای انقلاب به شهادت رسیدند.فیلمهای این شهدا نیز توسط کارگردانهای جوان و خلاق تولید می شود.

بر اساس این گزارش، شهیده اسکندری در مرداد سال 1363 در حین کمک به مجروحان جنگ در آبادان به شهادت رسید. شهربانو نجاتی در 4 فرودین سال 1358 در گنبد توسط ضد انقلاب به شهادت رسید. ناهید فاتحی کرجو نیز در آذر سال 1361 در سنندج توسط نیروهای کومله شهید شد. سکینه نیک نژاد در بهمن سال 1360 در کرج توسط منافقین ترور شد.

لازم به ذکر است که سال گذشته نیز انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس اقدام به تولید آثار مستند داستانی نمود که از آن جمله می توان به فیلم بالاتر از ابرها ساخته الیاس بابایف با موضوع زندگی و شهادت شهیده مریم فرهانیان اشاره نمود.

به زودی جزئیات بیشتری از ساخت فیلمهای مذکور اعلام خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/3/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.