پرده سینما

درخشنده: به عنوان یک سینماگر مي‌خواهم بدانم رئیس‌جمهور بعدی چه برنامه‌ای برای خانه سینما دارد

پرده سینما









پوران درخشنده یکی از مباحث مهم فرهنگی که باید نامزدهای انتخاباتی به آن بیندیشند را طراحی بلندمدت برای اکران و توزیع آثار سینمایی دانست.

 

پوران درخشندهاين کارگردان سینما درباره پرسش فرهنگی خود از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به مهر گفت: باید نامزدهای ریاست جمهوری مشخص کنند که چه برنامه‌هایی در بخش تولید و توزیع در سینمای ایران دارند؛ برنامه‌های بلندمدتی که به تعالی سینمای ایران کمک کند. وی افزود: باید این افراد برنامه‌های خود را تا قبل از انتخابات در اختیار هنرمندان قرار دهند. از همه مهم‌تر آینده سینمای ایران است که باید برای آن برنامه‌های بلندمدتی تعیین کرد. مهم نیست چه کسی سکان را به دست می گیرد بلکه این موضوع اهمیت دارد که هر فردی چه برنامه‌ای برای سینمای ایران در نظر دارد.

درخشنده ادامه داد: متاسفانه در بخش توزیع بین المللی آثار سینمایی در این سی و چند سال کاری انجام نشده است. در صورتی که تنها راه معرفی سینمای ایران به جهان توزیع بین‌المللی آثار است.

وی تاکید کرد: سینما زبان مشترک بین کشورها است و در این میان نمایش و اکران فیلم‌های ایرانی در دنیا می‌تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد. از طریق سینما است که مردم و مخاطبان دنیا می‌توانند ملیت و قومیت‌های ما را به خوبی بشناسند. باید برنامه های نامزدهای انتخاباتی در این زمینه گسترده باشد. درخشنده با اشاره به غرفه سینمای ایران در بازار جشنواره کن گفت: باید افرادی که در چتر سینمای ایران در بازار کن حضور داشتند، گزارش خود را ارائه کنند. من به عنوان تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار فیلم در این نمایش‌ها حضور نداشتم اما مایل هستم بدانم چه برنامه‌ای این افراد در این زمینه دارند. باید در چنین موقعیت‌هایی با برنامه‌ریزی حرکت کرد. کارگردان پرنده کوچک خوشبختی عنوان کرد: متاسفانه در این زمینه خانه از پای بست ویران است. این امر نیاز به زیرساخت دارد. کشورهایی همچون کره و هند توانستند ذائقه مردم ایران را تشخیص دهند و بر اساس آن موفق هم عمل کردند اما ما در این زمینه حتی برنامه‌ریزی هم نداشته‌ایم. متاسفانه رایزن‌های فرهنگی ما بعد از این سال‌ها حتی نتواستند متوجه شوند ما با دیگر کشورها چه مشترکاتی داریم. درخشنده در پایان گفت: البته به عنوان یک سینماگر برایم اهمیت دارد که بدانم رئیس‌جمهور بعدی چه برنامه‌ای برای خانه سینما و تشکل‌های صنفی دارند.


 تاريخ ارسال: 1392/3/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.