پرده سینما

کیت بلانشت در «کارول» ایفای نقش می کند

پرده سینما









کیت بلانشت بازیگر استرالیایی تبار سینما، نقش اصلی فیلم جدید تاد هاینز به نام کارول را بازی می‌کند.میا واسیکوسکا هم در این فیلم بازی دارد.

 

کیت بلانشت به گزارش فارس، همزمان با اعلام خبر حضور بلانشت در کارول مشخص شد جان کراولی دیگر با این فیلم به عنوان کارگردان همکاری ندارد.هنوز معلوم نیست چرا کراولی ایرلندی تبار دیگر با این پروژه به عنوان کارگردان همکاری نخواهد کرد و چه عاملی باعث شد تا هاینز جای او را بگیرد.برخی منابع نزدیک به پروژه می گویند هم‌زمانی ساخت یک فیلم دیگر با کارول، باعث شد تا او نتواند وظیفه کارگردانی این درام به عهده بگیرد.

فیلم‌نامه اقتباسی کارول براساس قصه کتاب پرخواننده پاتریشیا های اسمیت به نام ارزش نمک نوشته می‌شود. این کتاب سال 1952 منتشر شد و بلافاصله پس از انتشار، مورد توجه منتقدان ادبی و دوستداران کتاب قرار گرفت.

قصه کتاب، دنیای بورژواها و نظام سرمایه‌داری را به تصویر و نقد می‌کشد و زندگی دو زن اهل شهر نیویورک در دهه پنجاه میلادی را (که تفاوت‌های اجتماعی و طبقاتی زیادی با یکدیگر دارند) به نمایش و بررسی می‌گذارد.یکی از این دو زن، ترز نام دارد که مجرد است و در یک فروشگاه کار می‌کند.ا و در آرزوی به دست آوردن یک زندگی بهتر و مجلل‌تر است  دومین زن به نام کارول ازدواج ناموفقی کرده و با وجود همسر ثروتمند خود، خوشبخت نیست. زندگی بورژواری او را در خودش اسیر کرده و وی می‌ترسد با فرار از آن، دختر کوچکش را از دست بدهد.شرکت مستقل فیلم‌سازی نامبر ناین فیلمز تهیه کننده این درام اجتماعی است و قصد دارد آن را برای نمایش عمومی در فصل اسکاری سینما در اواخر پائیز امسال آماده کند.

فیلم‌نامه اقتباسی کارول را فیلیس ناگی نوشته و اهل فن پیش‌بینی می‌کنند این فیلم، نامزد دریافت جوایز اسکار بهترین بازیگر زن و فیلم‌نامه اقتباسی شود.

کیت بلانشت در حالی خود را آماده بازی در کارول می‌کند که قرار است در یک درام تاریخی شرح حال گونه درباره ماجرای ترور مشکوک جان اف کندی رئیس‌جمهور وقت آمریکا هم بازی کند.

زمستان سال گذشته میلادی اولین قسمت هابیت ساخته پیتر جکسن با بازی او به روی پرده سینماها رفت.دومین قسمت این فیلم هم اواسط زمستان سال جاری میلادی، به نمایش عمومی در می‌آید.

این بازیگر سال 2003 برای بازی در درام شرح‌حال گونه ورونیکا گورین نامزد دریافت جایزه اسکار شد. او در این فیلم در نقش یک روزنامه نگار سمج ظاهر شد که با مقالاتش مقامات فاسد دولتی را در انگلستان افشار کرد و جان خود را به خاطر همین افشاگری ها از دست داد.


 تاريخ ارسال: 1392/3/20
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.