پرده سینما

همایون اسعدیان: ایجاد همدلی اولویت اصلی مدیر سینمای آینده است

پرده سینما






 

 

 

ایجاد خصومت‌ها همه ما را نسبت به وضعیت سینمای ایران نگران کرده است. رئیس جمهور آینده باید با ایجاد همدلی بین اهالی سینمای ایران به دنبال استفاده از همه‌ نیروها برای حل مشکلات سینمای ایران باشد.

 

همایون اسعدیانهمایون اسعدیان معتقد است: مهمترین مشکل سینمای امروز ایران تشتت بین اهالی آن است که رئیس جمهور و معاون سینمایی آینده باید در رفع این تشتت بکوشند.

این کارگردان سینمای ایران در گفتگو با ایلنا و در پاسخ به این سوال که مهمترین مشکلی که مدیر آینده معاونت سینمایی باید به آن رسیدگی کند؛ چیست، گفت: بدترین بلایی که در سال‌های اخیر بر سر سینمای ایران آمده است، ایجاد تشتت و چند دستگی بین اهالی سینماست. هرکس وارد سینما می‌شود باید اولویت خود را بر ایجاد همدلی بگذارد و جلوی کسانی را که در طی سال‌ها فرصت‌طلبانه کار کرده‌اند و بین اهالی سینما تشتت ایجاد کرده‌اند را بگیرد.

رئیس کانون کارگردانان ایران افزود:‌ ایجاد همدلی و کمک گرفتن از همه‌ی نیروها باید اولویت اصلی مدیر سینمای آینده باشد زیرا در طی این سال‌ها به دلیل رفتارهای نادرست؛ خصومت‌هایی بین معاون سینمایی و سایر مسئولان با اهالی سینما به وجود آمده که باید از بین برود.

وی ادامه داد: ایجاد این خصومت‌ها همه‌ی ما را نسبت به وضعیت سینمای ایران نگران کرده است و رئیس جمهور آینده باید با ایجاد همدلی بین اهالی سینمای ایران به دنبال استفاده از همه نیروها برای حل مشکلات سینمای ایران باشد.

اسعدیان افزود: اگر این همدلی به وجود نیاید نمی‌توان برای حل مشکلات آینده و گذشته قدمی برداشت و ما در عرصه سینما نیاز به یک وحدت و همدلی داریم.

رئیس کانون کارگردانان افزود: یکی از نشانه‌های این همدلی این است که مسئولان سینمایی باور کنند و قبول داشته باشند که هنرمندان و اهالی سینما سیاهی لشکر نیستند و نمی‌توان با آنها به گونه‌ای رفتار کرد که فقط فرمان پذیر باشند.

وی ادامه داد: اصلاح وضعیت سینما و پیشبرد سیاست‌های سینمایی فقط در گفتگو و تعامل رخ می‌دهد و اینکه ما تصور کنیم می‌توان با دستور دادن به اهالی سینما و اینکه به آنها بگوییم چه کاری بکنند و چه کاری نکنند، می‌توان سینمای خوبی داشت، تصور درستی نیست.


 تاريخ ارسال: 1392/3/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.