پرده سینما

پوستر چهل و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان ایران رونمایی شد

پرده سینما






 

 

 

پوستر جشنواره در جمع ستاد اجرایی و برگزاری جشنواره در محل اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه 29 خرداد ماه رونمایی شد.

 

دبیرجشنواره بام ایران با رونمایی از پوستر این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره فیلم كوتاه بستری را فراهم می‌كند تا دست اندركاران ساخت فیلم كوتاه در شهرستان ها راحت تر به جامعه ی مخاطب خود دسترسی پیدا كنند.

به گزارش سایت پرده سینما حسین گنجی گفت: نقش هنر در احیای فرهنگ بومی و انتقال فرهنگ حایز اهمیت است چراكه یكی از مناسب‌ترین ابزارهای انتقال فرهنگ، تفكر و تجربیات اقوام است و باعث احیای گویش‌های محلی و زنده نگه‌داشتن زبان‌های مختلف است.

وی در ادامه یادآور شد: داستان‌های بومی هر منطقه گنجینه‌ای از فرهنگ آن دیار محسوب می‌شود كه فیلم نامه ها می‌توانند ضامن حفظ آن‌ها بوده و نقش ارزنده‌ای در اشاعه و ترویج آن‌ها داشته باشند.

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره ادامه داد:امید است تا با استفاده حداكثری از ظرفیت‌های موجود و افزایش حمایت ازفیلمسازان شاهد خلق آثاری فاخر در این عرصه باشیم و علاوه بر انتقال مفاهیم عمیق فرهنگی، آثار جذاب بومی را به مخاطبان ارائه كنیم.

گنجی با اشاره به ضرورت تعمیق گسترش فیلم كوتاه در بین مخاطبان تصریح كرد: آنگونه كه شاهد هستیم فیلم های بلند خصوصا در بین خانواده‌ها، بستر مناسبی برای فرهنگ سازی در زمینه های مختلف بوده اند، نیاز به بررسی و ارزیابی‌های فراوان دارد تا تاثیرات فیلم كوتاه در خانواده ها را گسترش داد.

وی گفت: در این راستا باهدف گذاری نیاز است تا ارتباط فیلم كوتاه با مخاطب به حدی تنگاتنگ شود كه نیاز به اكران جمعی فیلم های كوتاه در یك نوبت نباشد.

گنجی در پایان افزود: امید است كه همه ساله استوارتر از گذشته با ایجاد یك ارتباط فرهنگی و شور و نشاط فرهنگی گامی بلندی درجهت توسعه فرهنگ و هنر در جامعه برداریم.

قابل ذكر است پوستر جشنواره در جمع ستاد اجرایی و برگزاری جشنواره در محل اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه 29 خرداد ماه رونمایی شد.


 تاريخ ارسال: 1392/4/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.