پرده سینما

نادره ترکمانی به بنیاد سینمایی فارابی اعتراض کرد

پرده سینما






 

 

 

نادره ترکمانی گفت:مير علایی با توجه به سوابق سال گذشته خود به عنوان دبیر جشنواره صلاحیت این مسئولیت را ندارد.

 

نادره ترکمانیاین کارگردان سینما در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: همه‌ دست اندرکاران و کارگردانان سینمای کودک از تغییر مکان برگزاری جشنواره کودک متاسف و نگران هستند. زیرا این کارها به نوعی بیانگر نابودی سینمای کودک است.وی افزود: با توجه به سوابق امیر میر علایی به شخصه نمی‌دانم بر چه اساس و چه اندیشه‌ای دبیری جشنواره کودک به او سپرده شده در حالی که بنیاد سینمای فارابی تمام این کارها را تنها برای تکمیل رزومه کاری خود انجام می‌دهد.وی عنوان می‌کرد: در برنامه‌ریزی‌های کلان این بنیاد چیزی به اسم حمایت از سینمای کودک وجود ندارد و در واقع تیشه به ریشه‌ سینما می‌زند.سال گذشته حتی بسیاری از فعالان حوزه سینمای کودک به طور مشخص از مختصات برگزاری این جشنواره خبر نداشتند و من در  برگزاری این جشنواره دبیر آن را ندیدم که این نشانگر نداشتن دغدغه‌ی کودکان است.

این کارگردان تصریح کرد: مسئولان چه در زمان برگزاری این جشنواره چه در زمان‌های دیگر باید ضمن سیاست‌گذاری درست در این راستا، باید ساز و کار متناسب با آن را آشنا باشند.زیرا به طور کلی طبق گفته‌های دیگر دوستان سینمای کودک همانند یک بچه‌ی سر راهی؛ رها شده است.به عقیده من خود فیلمسازان کودک باید آستین بالا بزنند و این اوضاع را سامان دهند.

وی بیان کرد: به محض اینکه بنیاد سینمایی فارابی به تعهدات خود عمل کند گورداله و عمه غوله اکران خواهد شد و در غیر این صورت از مجاری دیگری وارد عمل می‌شویم.


 تاريخ ارسال: 1392/4/1
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>حسام:

متاسفانه عملکرد غلط و مشکوک بنیاد فارابی در قبال فیلمسازان بتدریج تبدیل به پرونده ایی سنگین و قطور شده و حالا با تغییر ریاست سازمان سینمایی زمان باز شدن این پرونده رسیده است. بنظر می‌رسد پس از بررسی موضوع ، آقایان میراغلایی و نجاریان عازم جایی خواهند شد که برای ملاقاتشان باید کمپوت و پسته ببریم. امیدوارم اقلا قبل از رفتن مجبور به عذرخواهی شوند.

1+0-

شنبه 16 شهريور 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.