پرده سینما

توحیدی: هیئت بازگشایی خانه سینما هیچ وجه قانونی ندارد

پرده سینما






 

 

 

سخنگو و رئیس هیئت مدیره خانه سینما در واکنش به خبر اجازه معاون فعالیت‌های سینمایی برای تشکیل مجمع عمومی این تشکل صنفی توسط هیئت بازگشایی تاکید کرد: اگر بخواهند به نام خانه سینما‌، مجمع عمومی تشکیل دهند‌، این کار قابلیت پیگیری قضایی دارد.

 

خانه سینمای ایرانفرهاد توحیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نامه‌ هیئت بازگشایی خانه سینما به مهدی عظیمی میرآبادی و اجازه این مدیر برای تشکیل مجمع عمومی این نهاد صنفی از سوی سیزده صنف قانونی شده اظهار کرد: هیئت بازگشایی خانه سینما هیچ وجه قانونی ندارد. وزارت ارشاد پای سندی را به نام پیش‌نویس اصلاح اساسنامه خانه سینما امضا کرده و قاعدتاً باید به آن پایبند باشد.

وی تاکید کرد: خانه سینما یک موسسه ثبت شده و عنوان حقوقی است که صاحب دارد و صاحب آن 29 صنف عضوش هستند. هیچ صنفی موازی نمی‌تواند این عنوان را تصاحب کند. این را هم باید گفت دولت اگر می‌توانست تشکیلات موازی خانه سینما را ایجاد کند تا الان این کار را کرده بود.

رئیس هیئت مدیره خانه سینما درباره دستور معاون سازمان سینمایی برای تشکیل مجمع عمومی خانه سینما گفت: اگر بخواهند به نام خانه سینما‌، مجمع عمومی تشکیل دهند‌، این کار قابلیت پیگیری قضایی دارد.

فرهاد توحیدی در پایان ضمن توصیه به مدیران و معاونان سازمان سینمایی تصریح کرد: دوران اقدامات محیرالعقول به پایان رسیده است. به دوستان برادرانه توصیه می‌کنم که بیش از این به اختلاف در سینمای ایران دامن نزنند، اکنون مهمترین کاری که آنها می‌توانند انجام دهند این است که خیلی نرم و آرام این دوران را سپری کنند.

به تازگی خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه هیئت بازگشایی خانه سینما درخواست تشکیل مجمع عمومی این تشکل صنفی را برای بازگشایی آن مطرح کرده است و عظیمی میرآبادی معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی و رییس هیئت بازگشایی با آن موافقت کرده است.

در یک سال و نیم گذشته وضعیت انحلال و سپس تعطیلی و پس از آن بازگشایی خانه سینما یکی از پرهزینه‌ترین کشمکش‌های میان جواد شمقدری و برخی سینماگران بوده است که گاهی تمام اتفاقات سینمای ایران را تحت شعاع قرار داده است. نکته قابل توجه این است که درپی این کشمکش‌ها علاوه بر 29 صنفی سینمایی که 20 سال است به فعالیت می‌پردازند اکنون 13 صنف دیگر نیز متولد شده‌اند. به عنوان مثال چند ماه قبل بخشی از اعضای صنف فیلمنامه‌نویسان خانه سینما (بیشتر اعضایی که نارضایتی‌هایی از خانه سینما داشتند)‌ صنف فیلمنامه‌نویسان را تاسیس کردند و اکنون دو صنف فیلمنامه‌نویسان در سینمای ایران وجود دارد.

به نظر می‌رسد بازگشایی خانه سینما علی‌رغم تاکید رئیس جمهور و مشاور وی (اسفندیار رحیم مشایی) در دولت فعلی امکان‌پذیر نباشد و البته اقدامات مختلف نشان می‌دهد که دو طرف نیز مایل به بازگشایی به شیوه فعلی نیستند.


 تاريخ ارسال: 1392/4/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.