پرده سینما

نشست خبری چهل و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان برگزار شد

پرده سینما









نشست خبری چهل و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوانان ایران با حضور هاشم میرزاخانی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران، مژگان زرگر مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر این جشنواره به همراه تنی چند از معاونان انجمن سینمای جوانان ایران در  دفتر مرکزی این انجمن برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما در نشست خبری این جشنواره گنجی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال بختیاری که دبیری این جشنواره را نیز به عنوان بام ایران برعهده دارد در سخنانی،مطرح کرد: دو هزار و 117 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که نسبت به دوره گذشته جشنواره 10 درصد افزایش داشته که این آثار شامل 701 فیلم،‌ هزار و 72 قطعه عکس و 344 فیلمنامه است.

گنجی همچنین دقایقی در مورد جغرافیای استان چهار محال و بختیاری صحبت کرد که بنا به اعتراض خبرنگاران به مبحث جشنواره پرداخت.

وی در ادامه اظهار داشت: مراسم افتتاحیه این جشنواره عصر روز نهم تیر ماه از گلزار شهدای شهرکرد آغاز و مراسم اختتامیه نیز روز سیزدهم تیر ماه در سالن سینمای اداره کل شهرکرد با حضور مقامات عالی سینمای ایران برگزار می شود.

هاشم میرزاخانی نیز در سخنانی با بیان اینکه پنج ماه است که همکاران من درگیر برپایی جشنواره‌ بام ایران هستند گفت: خوشبختانه در این جشنواره شاهد شکستن رکورد ارسال آثار هستیم و جشنواره‌های منطقه‌ای توانسته جای خودش را در شهرستان‌ها باز کند و از زمان حضور من در انجمن سینمای جوانان که دو سال و یازده ماه و9 روز می‌گذرد،‌ 13 جشنواره منطقه‌ای برگزار شده که 10 استان برای اولین بار میزبان جشنواره‌ای بوده‌اند و این جشنواره‌ها باعث دیده شدن استان می‌شود و به معرفی فیلم‌سازان و ایجاد فرصت به آنها جهت دیده شدن کمک می‌کند.

مژگان زرگر نیز افزود: کسانی که در این جشنواره موفق به دریافت تندیس بشوند، مستقیماً وارد سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کوتاه تهران می‌شود و فیلم‌ها طی 9 سانس به نمایش درخواهند آمد و بعد از پایان هر روز نشست نقد و بررسی آثار با حضور منوچهر اکبرلو و طهماسب صلح‌جو برگزار می‌شود و در شب آخر نیز داریوش غریب‌زاده کارگردان آثار کوتاه نشست گپ و گپی با فیلمسازان خواهد داشت.

در ادامه این نشست میرزاخانی با اشاره به برخی از برنامه‌های پیش‌روی انجمن سینمای جوانان گفت: جشنواره فیلم‌های قرآنی که یک دوره آن برگزار شد‌، متاسفانه در سه سال گذشته موفق به برگزاری نشد و پیشنهاد دادیم این جشنواره به صورت دوسالانه توسط انجمن برگزار شود که قرار است یک سال در میان با جشنواره نماز و نیایش برگزار شود و دومین دوره جشنواره فیلم‌های قرآنی 22 تا 24 مرداد ماه در مشهد برگزار می‌شود که بیش از 1200 فیلم و عکس به دبیرخانه آن ارسال شده است.

میرزاخانی در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیر تغییر و تحولات آینده در ادامه فعالیت‌های انجمن گفت: همه چیز بستگی به دولت یازدهم دارد. اما مدیران مانند دو امدادی حرکت می‌کنند و هر مدیری آن بسته را با سرعت بیشتر به مدیر بعدی تحویل می‌دهد و اگر اساس درست گذاشته شود‌ قطعا ادامه پیدا خواهد کرد. در نهایت امیدوارم هر اتفاقی که می‌افتد مثبت باشد.

وی درباره ساختمان جدید انجمن نیز اظهار کرد: حوزه سخت‌افزار کار تمام شده است و ساختمان وارد مرحله نازک‌کاری شده است و تا کنون بیش از یک میلیارد هزینه شده است و امیدواریم تا پایان سال این ساختمان آماده شود.

چهل و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با حضور آثار فیلمسازان شانزده استان آذربایجان شرقی و غربی‌، اردبیل‌، زنجان‌، گیلان‌، کرمان‌، سیستان و بلوچستان،‌ هرمزگان‌، خراسان رضوی‌، خراسان شمالی‌، خراسان جنوبی‌، گلستان،‌ خوزستان‌، لرستان‌، مرکزی‌ و چهارمحال بختیاری‌ برگزار خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/4/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.