پرده سینما

کمیته انتخاب فیلم برای حضور در آکادمی اسکار در بنیاد سینمایی فارابی تشکیل شد

پرده سینما









حسن نجاریان گفت: تا زمانی که مسئولیت انتخاب فیلم ایرانی برعهده فارابی باشد این کار انجام خواهد شد و کمیته انتخاب فیلم‌ها تشکیل می‌شود و برای برگزاری جلسات برنامه‌ریزی خواهد شد.

 

حسن نجاریان»قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در گفت و گو با فارس درباره  کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای حضور هشتاد و ششمین دوره آکادمی اسکار گفت: تا زمانی که مسئولیت انتخاب فیلم ایرانی برعهده فارابی باشد این کار انجام خواهد شد و کمیته انتخاب فیلم‌ها تشکیل می‌شود و برای برگزاری جلسات برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی درباره انتخاب اعضای کمیته اسکار گفت: اعضای کمیته انتخاب فیلم برای اسکار متشکل از  سینماگران و نماینده بین‌الملل فارابی آقای امیر اسفندیاری است . اما هنوز تاریخ مشخصی برای برگزاری جلسات در نظر نگرفتیم.

نجاریان درادامه توضیح داد: ما از اداره نظارت و ارزشیابی استعلام می‌گیریم و فیلم‌هایی که تا زمان مشخص شده از سوی آکادمی اسکار به نمایش درآمدند امکان  مطرح شدن در جلسه انتخاب فیلم برای اسکار را خواهند داشت.

وی درباره امکان حضور فیلم‌های تولید شده امسال در آکادمی اسکار گفت: با توجه به شرط حضور فیلم در آکادمی اسکار نمایش آن است هر فیلمی که بتواند آماده نمایش شده و نمایش داده شود می‌تواند در جلسات مطرح شود. به همین دلیل است که برخی از فیلم‌ها که شانس خوبی برای ارتباط با مخاطب بین‌الملل را دارند یک هفته تا ده روز  اکران آزاد می‌گیرند تا بتوانند شرایط لازم برای حضور در آکادمی را بیابند

قائم مقام فارابی درباره امکان حضور فیلم با موضوع تاریخی در آکادمی اسکار و جشنواره‌ها گفت: باید منتظر بازخوردها باشیم نمی‌توان قضاوت کرد. باید با دیدن بازخوردها بتوانیم نتیجه رایزنی‌ها در بازار و ارایه فیلم به جشنواره‌ها را ببینیم. برخی از کارشناسان معتقدند تعدادی از فیلم‌ها توان ارتباط با مخاطب جهانی را  دارند اما برعکس عمل می‌شود سلایق متفاوت است.


 تاريخ ارسال: 1392/4/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.