پرده سینما

شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران بیانیه ای برای مناسبت ترین فرد برای وزارت ارشاد صادر کرد

پرده سینما









شورای عالی تهیه‏‌کنندگان سینمای ایران با انتشار بیانیه‌ای ویژگی‌های وزیر ارشاد آینده را برشمردند.

 

د  ر این بیانیه که در اختیار ایسنا، قرار گرفته آمده است:

« مناسب‌‏ترین فرد برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کیست؟!

 

«همانا خداوند به شما امر می‏کند که امانت‏ها را به اهلش واگذار نمایید»/ قرآن کریم، سورة نساء، آیة 58

شورای عالی تهیه‏کنندگان سینمای ایران با شناخت کاملی که از وضعیت امروز سینما دارد، امیدوار است که وزیر فرهنگ و ارشاد آینده در دولت تدبیر و امید جناب آقای دکتر روحانی شاخصه‏‌های زیر را دارا باشد:

1 ویژگی فرهنگی در شخصیت او غالب باشد و فرهنگ را در زیر سایه سیاست و امنیت و اقتصاد ارزیابی نکند و دغدغه اصلی‏‌اش فرهنگ و هنر باشد.

2 به امور وزارت فرهنگ و ارشاد از جمله سینما و هنرهای تجسمی، موسیقی، تئاتر، ادبیات و مطبوعات آشنایی کافی داشته و در این زمینه ورزیدگی لازم را داشته باشد.

3 سابقه کاری او نشان‏دهنده اهتمام به فرهنگ، دفاع از اهالی فرهنگ و حَمیّت و غیرتِ فرهنگی در قبال دیگر عرصه‏‌های اجتماعی باشد.

4 _ شخصیتی متعادل و فراجناحی داشته و از آثار خوب فرهنگی - هنری صرف‌نظر از صاحبِ اثر دفاع نماید و از عناوین خودی و غیرخودی بپرهیزد.

5 چالش‏‌های اقتصادی عرصه فرهنگ و هنر و بویژه سینما را از مرحله تولید، توزیع، نمایش تا عرضه جهانی محصولات بشناسد و برای درمان معضلات، راه ‏حل داشته باشد.

6 اهل مشورت با متخصصین و پیشکسوتان فرهنگ و هنر باشد و تجربیات گذشته این عرصه‏‌ها را سرلوحه‏‌ی عبرت‏‌آموزی برای آینده قرار دهد.

7 در سابقه‏‌ کاری خویش، نشست و برخاست با اهالی فرهنگ و هنر را داشته و سلیم‏النفس بوده و جاذبه کافی داشته باشد و در رفتار با اهالی فرهنگ و هنر اهل مدارا و سعه صدر باشد و از پیامبر اسلام (ص) پیروی نماید.

8 در تعامل با دولت و بخش‏های گوناگون حاکمیت و حوزه و دانشگاه و علمای دین کارآمد باشد.

9 - در سیاست‌های خود ، فرهنگ و هنر به جایگاهی در عرصه جهانی ارتقا دهد که بخشی از مسئولیت دیپلماسی عمومی در تعامل ایران و جهان ، با معرفی و نمایندگی این حوزه تحقق یابد.

معلوم است در میان نام‏‌هایی که این‏‌روزها برای مسوولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد می‏‌شوند، می‏‌توان کسانی را سراغ گرفت که برخی از ویژگی‏‌های فوق‏‌الذکر را دارا باشند اما بدیهی است کسی که بیشترین ویژگی را دارا باشد، مناسب‏‌ترین است.

شورای عالی تهیه‏‌کنندگان سینمای ایران امیدوار است کسی با بیشترین ویژگی‏‌های بیان شده، عهده‏‌دار مسوولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شود.»

  


 تاريخ ارسال: 1392/4/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.