پرده سینما

مهمترین سینماگرانی که در فهرست 100 چهره تاثیرگذار جهان جا گرفتند

پرده سینما









سایت فوربس که هر سال با معرفی 100 چهره تاثیرگذار عالم هنر و فرهنگ، مهم ترین شخصیت‌ها را در عرصه سینما، موسیقی، نویسندگی و ورزش انتخاب می‌کند دیروز فهرست امسالش را منتشر کرد.

 

بهترین های سینمای جهانبه گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در این فهرست که چهره‌های تاثیرگذار را با توجه به میزان قدرتشان در سایت‌های اجتماعی، آثاری که منتشر کرده‌اند، درآمدی که کسب کرد‌ه‌اند و نفوذی که در رسانه ها و تلویزیون و نیز برای بازاریابی دارند تعیین می‌کند، هفت چهره سینمایی راه یافته‌اند.

بالاترین مکانی که نصیب یک چهره سینمایی شده مکان سوم است که به استیون اسپیلبرگ کارگردان و تهیه کننده سینما تعلق گرفته است. او سال پیش برای ساختن فیلم لینکلن خیلی مطرح بود و پس از آن هم به عنوان رییس هیات داوران کن، توجه زیادی را به خود جلب کرد.

پس از آن هیو جکمن  در رده 11 تاثیرگذارترین بازیگر مرد شناخته شد. او که سال پیش 55 میلیون دلار درآمد داشت برای بازی در فیلم بینوایان موفقیت های زیادی کسب کرد. پس از او رابرت داونی جونیور بازیگر مرد آهنی در مکان بیستم و  لئوناردو دی کاپریو در جایگاه 21 قرار دارند. دی کاپریو برای بازی در نقش گتسبی بزرگ  مدت‌ها در راس خبرها جای داشت و خبر بازی ها و فیلم های دیگری که در دست ساخت دارد هم نام او را بارها و بارها تکرار کرد.

تام کروز با کسب جایگاه 27 در مکان بعدی قرار دارد. مارک والبرگ در رتبه 28، ویل اسمیت در مکان 35 و بن افلک نیز در مکان 36 جای گرفته اند. آدام سندلر بازیگر کمدین هم در مکان چهلم قرار دارد.

در میان بازیگران زن آنجلینا جولی که با اعلام خبر جراحی پیشگیرانه اش هنوز خبرساز است، با جای گرفتن در مکان 41 اولین بازیگر زنی است که به این فهرست راه یافته است. او سال پیش 33 میلیون دلار درآمد هم داشت. دیگر بازیگران زن جنیفر  لارنس برنده جایزه اسکار هشتاد و ششم در مقام 49 و جنیفر آنیستن در جایگاه 64 هستند. مریل استریپ، تینا فی، شارلیز ترون و ساندرا بولاک هم از دیگر بازیگران زن راه‌یافته به این فهرست هستند.

این در حالی است که در راس این فهرست اپرا وینفری به عنوان تاثیرگذارترین چهره مشهور جای گرفته است. او تنها فردی بود که با مصاحبه با لنس آرمسترانگ قهرمان هفت دوره دوچرخه‌سواری تور دو فرانس توانست مساله دوپینگ کردن او را از زبان خودش در برابر مردم مطرح کند و به شک و گمان هایی که در این باره وجود داشت برای همیشه خاتمه بدهد.


 تاريخ ارسال: 1392/4/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.