پرده سینما

جواد شمقدری: می‌خواهیم هر چه سریعتر خانه سینما بازگشایی شود

پرده سینما









جواد شمقدری گفت: در جلسه‌ای میان نمایندگان هیئت مدیره سابق خانه سینما و اعضای هیئت نظارت سازمان سینمایی، اختلاف‌نظر‌ها پیرامون روند بازگشایی خانه سینما بررسی و نتیجه‌گیری خوبی انجام شد.

 

شمقدریرئیس سازمان سینمایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جلسه‌ای که ظهر یکشنبه (16 تیرماه) در دفتر وی بین فرهاد توحیدی و اعضای هیئت نظارت برگزار شد، بیان کرد: این جلسه برای هماهنگی به‌جهت هرچه بهتر انجام شدن روند بازگشایی خانه سینما بین هیئت نظارت سازمان سینمایی و نمایندگان هیئت مدیره این تشکل صنفی برگزار شد اما دو طرف اختلاف‌نظر‌های خود در روند بازگشایی را نیز مطرح کردند.

وی ادامه داد: در این جلسه اختلاف‌نظرهای جدی بین افراد حاضر درباره بعضی از بند‌های نامه‌ای که روز گذشته منتشر شده بود، مطرح شد. به‌عنوان مثال یکی از موارد اختلاف مربوط به وضعیت تشکیل مجمع عمومی صنوف بود که در نهایت از آن‌ها خواسته شد اختلافات پیرامون بحث صنوف بین هیئت مدیره صنوف قانونی شده و صنوف عضو خانه سینما، حل و فصل شود.

معاون وزیر ارشاد در پاسخ به پرسشی درباره اینکه فرهاد توحیدی معتقد بود اساسنامه ابلاغ شده مطابق با اساسنامه اصلاح شده نیست، خاطرنشان کرد: همانطور که اعلام کرده بودیم اساسنامه توسط گروه مشورتی از جانب رئیس جمهور و براساس دغدغه طرفین بازنویسی و اصلاح شد، اما وقتی به دست ما رسید اشکلات حقوقی و قانونی متعددی به بعضی از بندهای آن مترتب بود. به همین دلیل در مرحله دوم وکلای حقوقی خانه سینما و سازمان سینمایی مواد اساسنامه را مجددا بررسی کرده و مسائل حقوقی را مدنظر قرار دادند اما نهایتا باز هم دو بند محل اختلاف جدی بین وکلا بود که این موضوع را صورت‌جلسه کردند و به ما اطلاع دادند.

وی افزود: سازمان سینمایی نهایتا دو بند محل اختلاف وکلای خانه سینما و سازمان سینمایی را به اعضا و رییس شورای عالی سینما گزارش و این شورا پس از تعیین تکلیف این دو بند‌، اساسنامه را تصویب کرد و نهایتا اساسنامه به ما ابلاغ شد. ما نیز اساسنامه‌ی ابلاغ شده توسط شورای عالی سینما را عینا به هیئت مدیره خانه سینما ابلاغ کردیم.

شمقدری همچنین در پاسخ به این پرسش که توحیدی معتقد بود حل اختلافات میان تهیه کنندگان در مدت چهار ، پنج روز عملی نخواهد بود، تاکید کرد: ما در ابتدای نامه‌ای که به هیئت مدیره خانه سینما نوشتیم تاکید کردیم که اصل را بر تفاهم گذاشته‌ایم وگرنه باید بگویم که بعضی از بندهای همین نامه را شخصا قبول ندارم، اما اصل را بر حل مشکل گذاشته‌ایم و بر اساس دستور مجدد آقای احمدی‌نژاد که توصیه کرده‌اند هر چه سریعتر نسبت به بازگشایی اقدام شود، می‌خواهیم سریعتر کار انجام شود.

رئیس سازمان سینمایی در پایان این گفت‌وگو تصریح کرد: نامه هشت بندی که درباره بازگشایی خانه سینما منتشر شده است، به نظرم آخرین تیر در ترکش ما برای حل مشکل است. امیدواریم با درایت دو طرف و همکاری متقابل، همانطور که رییس‌جمهور محترم مجددا دستور داده‌اند، هرچه سریعتر خانه سینما بازگشایی شود.

محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور کشورمان در نامه‌ای به شمقدری مطرح شد، برای بازگشایی هرچه سریع‌تر خانه سینما اقدام شود.  


 تاريخ ارسال: 1392/4/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.