پرده سینما

«نمایش یک‌نفره» وودی آلن روی صحنه می‌رود

پرده سینما









وودی آلن، کارگردان سرشناس هالیوود پس از چهار دهه تصمیم به ساخت مجموعه نمایش یک‌نفره گرفت.

 

وودی آلنبه گزارش ایسنا، وودی آلن پس از آنکه 40 سال قبل پروژه نمایش یک‌نفره را در نیمه راه رها کرد، اکنون تصمیم گرفته بار دیگر اجرای این نمایش را از سر بگیرد.

 

به گزارش لوپوئن، وودی آلن 40 سال پیش پروژه طنز نمایش یک‌نفره را رها کرد تا حرفه پر زرق و برق سینما را در پیش گیرد.

 

ایده‌ ساخت دوباره این نمایش پس از تماشای افسانه کمدی سهل مرده در نیویورک به ذهن وودی آلن رسید. وی در این‌باره گفت: سهل مرده فیلمی بود که ایده اجرا روی صحنه را برای اولین‌بار به من داد و وقتی من دوباره این فیلم را تماشا کردم، یک‌بار دیگر به خودم گفتم «من می‌توانم این کار را بکنم!» فیلمساز برنده اسکار اظهار کرد: برای من کار آسانی است که روی صحنه قرار بگیرم و بار دیگر کاری که آن را در نیمه رها کردم انجام دهم.

 

این کارگردان که فیلم موفق یاسمن آبی را به تازگی به پایان رسانده، اکنون برای ساخت نمایش یک‌نفره آماده می‌شود؛ نمایش طنزی که می‌توان گفت ساخت آن از برخی جهات بسیار مشکل‌تر از ساخت یک کمدی سینمایی است.

 

وودی آلن درباره مشکلات کارش گفت: این کار مثل جارو زدن خیابان نیست! بلکه باید یک ساعت کامل مردم را بخندانی. در یک سناریوی سینمایی می‌توان یک صحنه خنده‌دار را جا داد و بعد بازیگران، داستان را پیش می‌برند؛ اما روی صحنه، شما از راه می‌رسید و وظیفه دارید مردم را بی‌وقفه بخندانید.

 

این کارگردان 78 ساله در 15 سالگی نویسنده نوشته‌های طنزی بود که خود آن‌ها را می‌فروخت. لیلی، ماده ببر نخستین کار سینمایی وودی آلن بود که در سال 1966 منتشر شد و پس از آن فیلم‌های بسیاری چون منهتن، هانا و خواهرانش و نیمه‌شب در پاریس از این کارگردان راهی سینماهای جهان شد.

یاسمن آبی جدیدترین کار سینمایی آلن با بازی کیت بلانشت و آلک بالدوین 26 ژانویه بر پرده‌ سینماهای آمریکا نقش می‌بندد.


 تاريخ ارسال: 1392/5/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.